Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hvordan skal det ende? Andre som har lagt på seg like mye så tidlig og likevel klart å ikke legge på seg altofr mye? Har begynt å få vann i kroppen også, er ikke det veldig tidlig? Må også legge til at vektøkningen har kommet i løpet av de siste ukene. Sist la jeg på meg 23 kilo og vil virkelig ikke at det skal skje igjen. Men da hadde jeg bare lagt på meg fire kilo når jeg var 21 uker. Er bekymret nå Hadde svangerskapsforgiftning sist på slutten. Noe som kan gjøres for å forebygge det, eller kommer det uansett dersom man får det?
Blå + en i magen Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Jeg synes ikke 7 kg var mye jeg. Det er jo helt vanlig å legge på seg. La også på meg 23 kg i svangerskapet. Og da var jeg godt over 7 kg i uke 21. Du trenger jo ikke bekymre deg, det er ikke for alltid! Har ikke hørt om at man kan gjøre noe for å unngå svangerskapsforgiftning.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Men om det fortsetter slik vil jeg bli enda tyngre denne gangen. De fleste jeg kjenner har lagt på seg 12-15 kilo. Er det virkelig vanlig å legge på seg over 20?
mayaya Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jeg synes det høres mye ut. Har du prøvd å ta en glukosebelastning?
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Nei ,det har jeg ikke fått noe tilbud om. Er ikke det for dem som er litt overvektige i utgangspunktet?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 tror det er mange som opplever at i det første svangerskapet så kommer "alle" kiloene på slutten, mens i det andre så kommer de til å begynne med for så å flate ut litt. er du i aktivitet da? prøv å hold deg unna produkter med masse raske karber i som loff, syltetøy, hvit ris, vanlig pasta osv. lykke til.
mayaya Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Nei, glukosebelastning er like mye for de som opplever å gå opp mye i sv.skapet. Jeg hadde ei venninne som fikk påvist høye verdier, hun veier rundt 60 kanskje (til vanlig). Med litt veiledning og fokus, klarte hun å holde verdiene i grei shape hele resten av sv.skapet. Da ble ikke kiloene så mange flere etterpå heller
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Nei, jeg må innrømme at jeg er litt stillesittende. Hadde planlagt å trene, men har fått isjas og bekkenplager. Usikker på hvor mye jeg tør å belaste bekkenet. Redd for å få plager i etterkant. Men tenkte begynne å svømme. Syns også det er vanskeligere å spise sunt enn ellers, men prøver å holde lystene under kontroll:)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 jeg er i uke 30 i morgen og har lagt på meg 15 kg.. Men bekymrer meg veldig lite for det igrunn.. For meg så er det naturlig.. Forrige svangerskap så la jeg på meg 36 kg.. Det er jo egentlig alt for mye.., men alt gikk av igjen i etterkant.. Noen legger på seg mye andre lite.. Jeg legger gjerne fort på meg og raser fort ned i vekt.. jeg spiser ikke stort mere eller mere usunt.. Men jeg får jo ikke vært så mye i aktivitet som jeg kanskje burde pga begynnende bekkenløsning.. Jeg kan forsåvidt ikke skjønne at noen sier at de syntes det hørtes mye ut uten og vite din utgangsvekt eller hvordan kroppen din generelt fungerer iforhold til vekt..
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Takk for svar. Jeg legger fort på meg og tar fort av, så kanskje jeg skal prøve å ikke fokusere på det. Er normalvektig i utganspunktet, men er av typen som må jobbe for å holde vekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå