Gå til innhold

Morkake på villspor!


Maren og snella

Anbefalte innlegg

Halloen!

 

I dag kan man si jeg har blitt vettskremt for så å bli litt mer lettet...

 

Hadde ikke kjent noe ifra snuppa siden i går morges, så jeg dro på Ullevål for å sjekke at det var liv i henne. De fant hjertelyden med doppler umiddelbart, så det var bra. Men de ville jo sjekke hvorfor jeg ikke kunne kjenne henne, så jeg ble sendt til UL. Der tittet legen på henne og hun sparket jo som bare rakkeren, men hun sparket i morkaka, så det var ikke så rart jeg ikke kjente det.

 

Jeg visste fra før av at morkaken lå foran, men nå viser det seg at den ligger nede i ved utgangen og det er visst ikke helt bra. Legen som tok UL begynte å snakke om innleggelse eller 100% sykemelding (bare tanken var noe stressende), i de ukene som er nødvendig før de kunne ta henne ut med keisersnitt.

 

Men, så tilkalte hun oversjefsgynekologen for en konsultasjon og hun mente at denne morkaken på villspor sannsynligvis vil krype oppover innen tiden er innen for fødsel. Takk og lov!!!! Jeg slipper sannsynligvis både KS og innleggelse. Kommer til å jobbe videre slik jeg gjør nå, iallefall så lenge jeg ikke blør mye.

 

Er litt deilig å få en forklaring på hvorfor jeg har hatt så mye blødninger og tulleball i dette svangerskapet... Har riktignok ikke lov til å løfte stort mer enn en blyant og sex er out of the question. Liten pris å betale for ett friskt barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj! Da vet du jo ihvertfall "stova" neste gang det skulle oppstå en blødning igjen. Stakkars da, skjønner du ble nervøs da ja.

Men som de sa, er mange som har morkaken der nede i åpningen, og den flytter seg oppover etterhvert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg opplevde det samme i mitt forrige svangerskap. Morkaka lå foran åpningen. Men kom på en ny ul i rundt uke 30 (mulig det var litt senere) og da var den lagt seg på rett plass:) så det kommer helt sikkert til å gå kjempe bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da men bra du får vite hvilke forhåndsregler som må følges og at det er "noen" som er hjelper til dersom det skulle bli nødvendig

Håper duer i form så vi sees i kveld da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...