Gå til innhold

Jeg skal adoptere vekk barnet mitt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Beundrer din avgjørelse, sliter slv med å bli gravid, å vet at veldig mange ønsker seg barn, så kan si at barnet ditt vil få de kjempe fint der det ender:)

 

Masse lykke til:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Er selv også adoptert, og jeg har ingen tillitt til dagens barnevern i Norge. Jeg hadde aldri tord å gjøre det du holder på å gjøre. Tanken er god. Og vel gjennomtenkt som jeg oppfatter det.

Men jeg advarer deg, og resten av dere her inne.

Adopsjon er ikke nødvendigvis en flott, human løsning for foreldreløse barn. Jeg vet dette er en gammel debat, og barnet nok er borte nå. Men jeg håper man snart våkner opp. Det finnes i dag liten, nesten ingen oppfølgning av adoptivhjemmene etter adopsjonene er fullbyrdet, og man har ingen garanti for barna som kommer dit.

Alle barn, uansett alder når adopsjonen skjer, blir preget av å bli adoptert bort. Det er for lite info om hvordan håndtere et slikt kultur kræsj (ja, selv i norsk adopterte familier), og identitetsbytte en adopsjon innebærer. Og det krever veldig åpne og oppegående folk til å adoptere.

Mange gode mennesker der ute, som har de beste intensjoner. Men det er dessverre ikke på langt nær nok. Det burde bli en bedre oppfølgning og veiledning, ikke minst bedre kunnskap rundt adopsjon i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at du prater for alle adopterte, 21:25, men jeg skjønner hva du mener. Det at denne prosessen er så unødvendig lang kan vel også føre til en belastning på foreldrene. Prosessen før adopsjon burde vært kortere og oppfølgingen av familien burde så absolutt vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er søkt. Tror at innlegget er konstruert. Svært få adopterer bort barnet sitt i Norge frivillig. Nei dette er nok en oppmeksomhetssugen ung jente gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - svært få ja, men det skjer! Mange grunner til å adoptere bort uten at du vet! Man må skrive under på papirer før man adopterer bort, barnet blir ikke adoptert bort hvis man ikke skriver under, da er det vel fosterhjem barnet kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - svært få ja, men det skjer! Mange grunner til å adoptere bort uten at du vet! Man må skrive under på papirer før man adopterer bort, barnet blir ikke adoptert bort hvis man ikke skriver under, da er det vel fosterhjem barnet kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, 23:08. I Norge har vi et samfunn som er tilrettelgat for at de som er egnet til det kan beholde barna sine uten problemer. Ikke er vi fanatiske abortmotstander og vi får økonomisk støtte, avlastning og hjelp etter helsetilstand og behov osv. Vi kan ikke sammenligne vår levemåte med USA hvor en f.eks ikke får økonomisk støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som adoptert selv kan jeg hvertfall si noen ord. Jeg er ei frisk ung kvinne som er vokst opp i en fantastisk familie fra jeg var rundt året. Jeg ble adoptert som voksen for å kunne ta valget selv, og dette var ikke vanskelig. Det er jo min mor og far, og mine søsken selv om det ikke er det av blod. Elsker dem over alt på jord!

Er faktisk takknemlig for å ha fått sjangsen til å vokse opp her. Hadde ikke fått det så bra hos den biologiske familien. Selv har jeg alltid fått valget om å ha kontakt med dem eller ikke, men mitt ønske er å ikke ha det. Det blir helt unaturlig da jeg har min mor og far. Men dette er selvsagt forskjellig fra menneske til menneske.

Jeg er sikker på at du gjør dette av de beste meninger.Bare at du har vurdert dette tror jeg viser at du har et varmt hjerte, og bryr deg om at ditt ufødte barn skal få det bra.

Ønsker deg lykke til videre med denne store avgjørelsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dette innlegget ble jo skrevet for ett år siden. Er veldig spent. Hvordan har det gått??

 

 

Tror dette er et konstruert innlegg. Ingen oppegående mennesker ville ha lagt ut på nettet at de planlegger å adoptere bort barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...