Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er i uke 24 og har nesten ikke kjent liv i hele dag, kanskje noen små dunk. Jeg har frem til nå kjent regelmessige, harde spark hver dag siden uke 16-17. Er det vanlig at det plutselig blir litt rolig? Jeg skal til jordmor i morgen da, så det kan vel vente til da?
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Det kan ha noe med hvordan barnet ligger. Det du kan gjøre er å ta deg et glass søt saft eller annen søt drikke, vente litt og så legge deg ned å kjenne etter, ofte vil man da kjenne at det blir litt mer liv i magen når man ligger rolig og får opp blodsukkeret. Fikk selv dette tipset av min jordmor. :-)
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Du kan også ta en "sparketest" når du ligger slik, tell antall spark i løpet av 30min. Noter ned og ta med til jordmor i morgen.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Hrm, jeg har hatt et par sånne dager siden jeg kjente liv for første gang. Er like langt som deg. Faktisk - da jeg var på kontroll sist hadde jeg en sånn dag og da oppdaga jordmor at baby lå og sparket mot ryggen. De snur og snur seg, snurrer rundt, og det er helt normalt at de et døgns tid ligger mot ryggen din. Du skal jo ikke kunne kjenne regelmessig spark fra før uke 28. Du har jo kjent dunk ihvertfall
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Er vanlig at aktiviteten varierer ja, i tillegg til at hva man kjenner avhenger av hvordan ungen ligger. Prøv å dytte litt på magen, drikke iskaldt vann, hoppe litt og sånt, og se om ikke den lille flytter litt på seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå