Gå til innhold

Enkle hverdagsmiddager med fisk??? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg? Vil gjerne ha oppskrifter med alle former for fiskeprodukter; filet, fiskepudding, fiskeboller, osv osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Fiskeburgere er en hit i heimen min.

- Fiskewok

- Fiskerisotto: Da tar jeg først og lager en omlett, som skal være oppi, sesamfrø på oppskåret laksebiter, steker disse for seg selv om har i til slutt. rasper gulrot,løk og mais (evt bruk amerikansk blandig), koker ris som jeg steker sammen med resten etterpå.

- Fiskesuppe: 1/2 l vann, 1 glass mild tacosaus, kok opp. ha i en bx mais, halv purre og en paprika. En pakke med fiskemix (findus, laks, sei og torsk), trekk dette. Ha i en halv pakke fløte. Denne er veldig god.

- Fiskesuppe hvor du bruker vanlig posesupppe, har i gulrot, paprika og purre og sånne små suppeboller og evt skalldyr (ha dem ved siden og ha i skålen og suppe over, de blir seige hvis de koker sammen med resten). Det er også kjempe godt.

- Laks i form: en liten pose (250 g) frossne grønnsaker, 500 g laksefilet, 1 pose lofoten fiskesaus. Ha dette i ei form med ost oppå. stek 20 min 220 grader. Enkelt og godt. Server med potet, ris eller pasta.

- Fisk i pita: uer eller torske filet salt og pepper etter smak, halv dl: purre, paprika og champinjonger. Ha i pitabrød.

- Grillspyd med fisk? bruk grillolje og div grønnsaker. Supert....

• 3 uker senere...
Skrevet

Stekt ørret er populært her hos både barn og voksne. Bruker filet. Vender i mel, salt og pepper før de stekes. Har potet, kokt gulrot og agurk salat. Pleier å lage rømmesaus med gressløk til (koker ut panna) - men det er det bare vi voksne som liker.

God gammeldags fiskegrateng fra Findus er også populært.

Fiskeboller i hvit saus med bacon.

Ellers pleier jeg å spandere noen ekstra kroner og kjøpe fiskeprodukter fra den lokale fiskebutikken. Fskegrateng, fiskeburgere, marinert fisk. Litt dyrere, men smaker mye bedre og inneholder mye mer fisk.

Har tenkt å finne noen fiskeretter med grønnsaker og pasta, men ikke lyktes ennå.

Skrevet

Den laks i form som står ovenfor kan fint brukes med pasta og grønnsaker. Så kan du forandre fiskesausen og få variasjon på smaken.

• 2 uker senere...
Skrevet

1.Legg noen biter med (frossen)torsk i ovnsform, klem over limesaft og strø med kokos (gjerne blandet med revet limeskall). Stek til gylden og gjennomvarm.

2. Torsk/ annen fisk. Legg på litt tacosaus og stek til gjennomvarm.

Sjekk ellers matprat.no og Rachaelray.com

Skrevet

Kom på en til vi bruker som barna kan lage selv....

Knus cornflakes i tallerken/ ovnsform, bland inn noen skjeer med brunt sukker og litt krydder du liker (taco, paprika, chili etc), visp egg i tallerken og ha mel på tallerken. Dypp fiskefilet i mel, egg og så cornflakes. Stek på begge sider til gylden.

Kjempegodt og like bra til kylling.

Skrevet

Fisk i form kan lages slik:

Legg antall fiskefileter i en idlfast, smurt form. Grønnsaker strøs over/ rundt:

Purre skjæres i ringer

(mais)

Gulrøtter i tynne biter

1-2 tuber smøreost med rekesmak på toppen

Stekes i ovn til osten er smeltet og fisken gjennomstekt.

Skrevet

Jeg har en kjempegod fiskerett som er stor suksess her hos oss for alle aldre.

Finnhakk en løk og en fedd hvitløk.

Skrell poteter og skjær de i tynne båter. (kok de litt)

Ha en litt stor stekepanne og ha i olje, ha carry og paprikakrydder og fres litt. Ha i smør, løken og hvitløken, fres dette. Ha over 2 ss mel og ha 4 dl buljong over. Kok opp. Ha i 3 dl fløte og kok opp igjen.

Ha potetene i en ildfastform og ha sausen over så det dekker alle potetene. Stek dette midt i ovenen på ca 225 grader i 20 minutter.

Del laksefileter i biter. Ha defiske i formen og stek i 10-15 minutter til.

Ha over reker og la formen stå inne i 1 minutt.

Dryss over vårløk/purre.

Server med brød/flatbrød og salat.

Denne er kjempegod!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...