Baby79 Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Er det noen som har et godt tips for å unngå at hjemmelagde brød ryr/ smuler? Har fått tips om å bruke kjøkkenmaskin til eltinga, men siden vi ikke har det, lurer jeg på om det er noe det går an å tilsette deigen, slik at brødet holder seg mer sammen.
Kickie Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Fett av forskjellig slag gjør at brødet smuldrer mindre. Jeg pleier å finhakke valnøtter å ha oppi. Da pleier det å holde seg mye lenger Og viktig å heve (både for og etter) lenge nok
Haddy Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 vis du skal fryse det kan du legge det i pose og lukke den før det er blitt ordentelig kaldt. Da skal fuktigheten holde seg bedre.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Min bestemor sverger til å bruke melk i stedet for vann i brødet, og hennes brød ryr ALDRI. Hun sier det er derfor. Jeg har selv bare brukt vann i brødene, men nå er jeg begynt å erstatte vannet med melk, ca halvparten eller 3/4 av vannet byttes med melk. Har ikke hatt ryende brød siden jeg begynte med dette. )
togutter Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 har også hørt det med melk ja, jeg bruker alltid melk i brødet. Også bruker jeg mørk sirup, da holder de seg lenger og får en deilig søt-smak..
Baby79 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2009 Takk for gode tips! Da får jeg vel sette i gang med litt brødbaking snart. Får se om det blir i morgen, hvis det ikke blir igangsetting av fødsel da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå