Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 ... og barnevernspedagogutdannelse som jeg kunne tenkt meg finnes ikke i denne byen, og det eneste stedet jeg finner det desentralisert er i Tromsø. På planen deres er det ukesamling hver 4. uke. Jeg kan ikke reise helt opp til Tromsø hver 4. uke og være der fra søndagskveld til fredagskveld, det går jo bare ikke! Hver 4. uke i 4 år? Pokker. =(
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Hm.. En venninne av meg tar sosionom her ihvertfall, blir ikke det litt likt? Men det har du vel allerede tenkt på...=P
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Da har du ikke lett godt nok. HiO har det også, står som barnevern deltid på sidene til samordna opptak. Kjappere å pendle dit, I suppose. De har også minimalt med obligatorisk oppmøte, med mindre noe er blitt veldig forandret de siste årene.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Fordi jeg ikke har råd til å fly til Tromsø en gang i mnd og ikke har råd til å bo i Tromsø en uke i mnd. Ikke med mindre det står med liten skrift et sted at skolen dekker slikt, hehehehehe:-p
MiniMe&Dr.Evil Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Hvor bor du? Har også den utdannelsen på høgskolen i Lillehammer.
MiniMe&Dr.Evil Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Så nå at du ville ha det desentralisert. Det har de ikke på Lillehammer.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Nå vet jeg ikke hvor du bor,men ser utifra linken jeg legger ved at du kan ta desentralisert i Oslo også.Du kan se på denne linken og se om du kan finne deltidsstudium flere steder kanskje? Lykke til,Olgamor;)). Mvh
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har gått ut fra denne listen: http://www.samordnaopptak.no/studier?ord=barnevernspedagog&fraliste Har ikke sjekket hver skole i sømmene enda. Har mailet min kjære far som jobber på en av skolene der de har studiet, i håp om at de også har desentralisert, men glemt å skrive det opp, hehe. Det er langt dit også, men da bor jeg i det minste gratis! ;-)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 En fordel at du får linken også kanskje,he he? http://www.veiledningskontakten.no/barnevernspedagog.htm Mvh
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Jepp, jeg er blind. NÅ ser jeg jo at HiO også har studiet desentralisert! *føler meg relativt teit her jeg sitter*
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Takk for linken, jeg har faktisk vært inne på den før =) Men nytt spørsmål; deltidsstudiet i Oslo har spesielle opptakskrav står det. Kravkode BVDE = Generell studiekompetanse (GENS) og: Enten to års relevant fulltids forpraksis eller minimum 50 % arbeidstilknytning i studietida. La meg gjette... det betyr at jeg ikke bare kan surfe meg inn på studiet? Studiekompetanse har jeg jo... men hva i all verden er det andre?
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2009 #13 Skrevet 9. februar 2009 Det betyr at du enten har jobbet to år fulltid med barnerelaterte ting (barnehageassistent, skoleassistent, innen PU osv., de er ganske fleksible) eller at den jobben du skal ha på si under studiet er relevant på samme måte og at du har en minimum 50% stilling. Dette sjekkes dog utelukkende i det du begynner på studiet, så du behøver strengt tatt ikke annet enn å ha en relevant jobb akkurat da. Men det er jo klart nyttig å jobbe med noe som har litt med skolen å gjøre, i tillegg til at man har praksis på egen arbeidsplass andreåret.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #14 Skrevet 9. februar 2009 Annen tidligere erfaring enn besøkshjem har jeg ikke, men det skulle da være fullt mulig å få meg en 50% jobb innenfor noe av det overnevnte til studiestart. Takk skal du ha for hjelpen. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå