Gå til innhold

blåbær og spinat i fryseboksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å inkludere disse varene mer i kostholdet mitt :) Pleier å kjøpe fryse-versjonen å ha liggende der, er jo veldig enkelt. Noen som har tips om oppskrifter ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noen gode oppskrifter på det. MEn frossen spinat er veldig enkelt å putte oppe potetstappevannet før malk og pulver. Da får du en grønn og sunnere variant av potetstappe. (Genialt når man skal lage en kjapp middag og få i seg grønnskaker samyidig)

Blåbær er veldig kjekt å ha i frysern. Der kan jeg anbefale en del havregryn og 2 deler vann (evt melk). Bittelitt salt. Ha i frosne blåbær. I mikron i to minutters tid. La stå litt. Så har du en kjapp, sunn og god frokost.

Blåbær kan også puttes i yoghurt (f.eks smak vanilje yoghurt)

Også i siste liten kom jeg på Blåbærmuffins som er sunne og relativt lite kalorier i:

2 beger Yoplait yoghurt 0,1% frukt eller bær (jeg syns jordbær er best)

2 stk egg

3 ss sukker

1 dl sammalt hvete

1 dl hvetemel

0,5 dl havregryn

1ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

2 ss matolje

1 dl blåbær (gjerne frosne)

Pisk eggedosis av egg og sukker. Ha i mel og gryn, bakepulver og vaniljesukker. VEnd yoghurten forsiktig inn, og deretter oljen. Ha i tilslutt blåbærene.

Fyll muffinsformene halvfulle og stek dem midt i ovnen i 200 grader i 10-12 minutter. (jeg anbefaler litt mer egentlig....)

Håper det faller i smak! :-)

Skrevet

ooo, tusen takk :) :) Var sånne tips jeg tenkte på ! Åså blir det nok blåbærmuffins når helga kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...