Gå til innhold

babyn min er 13%større en normalt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

de tror kanskje jeg har fått svangerskapsdiabetes,å at det er derfor babyn er større en normalt... flere som har fått den beskjeden eller fått bekreftet sv.diabetes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13% er ikke mye, da er babyen under 4 kilo til termin. Min gutt hadde 14-17 % vekstavvik og veide 4100g og kom 3 dager før termin. Jeg hadde ikke sv. diabetes.

Skrevet

Jeg ble satt i gang forrige gang fordi hun som tok ultralyd mente jeg hadde fått svangerskapsdiabetes og at ungen var aaaltfor stor. Han ble født dagen etter termin (ble satt i gang på termindato) og var da 3790 gram og 53 centimeter. Ikke spesielt liten, men heller ingen kjempe akkurat. Jeg hadde ikke diabetes forresten. (Hun legen var forresten helt merkelig - hun mente ungen i magen hadde diabetes også - det går jo heldigvis ikke an...)

Jeg mener ikke at det ikke skal tas alvorlig altså, for all del, men det er ikke sikkert du får en kjempebaby selv om det høres ut som det når man får den beskjeden der... :) Lykke til! :)

Skrevet

Ingen grunn til panikk. Med tredjemann var jeg på vekstestimering i uke 33 ca. p.g.a høyt SF-mål, og tassen i magen ble estimert til å være ca. 12% større enn gjennomsnittet. Han ble født på vanlig måte 4 dager etter termin, og veide 4400 gram. Jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes.

Skrevet

Ingen grunn til panikk!!

Min gutt var målt til +26% to ganger på vekstestimering og fikk vite han skulle være 4200 - 4500 ved termin. Ble født 9 dager før ul termin og var 4398 og 54 cm lang.

Hadde ikke svangerskapsdiabetes, men høye sf mål grunnet at jeg er overvektig.

Skrevet

Dumt spørsmål, men lurer. Hvordan finner en ut hvor stor babyen er i forhold til? Er det på UL eller?

Skrevet

Jeg var på ul noen uker før termin forrige gang og fikk estimert ganske nøyaktig vekta på snuppa. Siden hun drøyde med å vise seg til 13 dager over termin, var hun blitt 4300g og helt perfekt:) Jeg hadde ingen svangerskapsdiabetes og heller ingen som antyda det i forkant.

Har ei venninne som nettopp fødte en gutt på 4,8kg! Alt fint med mor og barn:)

Skrevet

Jeg fikk også målt babyen min til å være 12 % større i uke 24 (pga høyt sf-mål), men da de målte i uke 28 igjen var h*n akkurat på gjennomsnittet. Da var det mye fostervann som ga det høye sf-målet. All vekstekstimering gir jo bare ca mål, først når babyen kommer ut en virkelig får svaret. Det behøver jo absolutt ikke bety sv.diabetes hos deg, noen babyer bare er større enn gjennomsnittet, og de vokser dessuten litt i rykk og napp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...