Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Det står at det går, så lenge man rådfører seg med lege. Legen har ikke sagt noe om at jeg ikke kan bruke det lenger... Er ikke daglig - men kanskje ukentlig i hvert fall (bruk altså)....
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Etter avtale med lege, ja. Virkestoffet er paracetamol. Men jeg ville spurt legen som kjenner deg først.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Han har i hvert fall ikke nevnt at jeg skal slutte, og forrige gang sa han at det gikk greit. Måtte bare begrense "inntaket". Kan sikkert høre neste gang for å være sikker..
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Paracetamol OG kodein...dette omdannes til morfin i kroppen...så tror ikke du skal dytte i deg for mye av dette med en baby i magen...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Nei, det skjønner jeg jo selv. Men i perioder der det omtrent ikke fins annen utvei, kan det kanskje ikke skade? Er ikke alltid ukentlig heller.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Hva tar du det for da? Kan det hende at det hjelper med bare Paracet?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Legen min sa jeg kunne bruke det meget moderat i svangerskapet, også de første ukene. Men ikke på slutten da barnet kan bli født med abstinenser.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Nei, det hjelper dessverre ikke. Har kraftig migrene som har blitt enda verre under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fødte 2 uker før tida, og hadde tatt paralgin natta før jeg plutselig fødte. Det påvirket ikke babyen, men tok brodden av de jævligste riene..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 PF mot migrene? PF hjelper ikke døyten mot migrene, men det er vel det nærmeste du kommer smertestillende mot migrene som gravid.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 parlgain eller pinex forte blir jo ikke omdannet til morfin i kroppen, det er jo noe som er umulig, men preparatet er et morfin LIGNENDE preparat å har en likhet til morfin. det virker på samme måte. jeg spiser selv parlagin forte under svangerskapet, men dette skal gjøres kun vist det oppveier for den mulige risikoen det er med å ta de. tar du de daglig eller fast, så risikerer du å få en baby med abstinenser. så er noe en må være forsiktig med. du kan lese mer ved å søke preparatet opp i www.felleskatalogen.no
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk utskrevet Pinex Forte mot migrene i forrige svangerskap, men klarte å la være. Jeg ville nok begrenset det veldig, og kanskje hørt med legen om sykemelding dersom du er veldig plaget. Det hjalp meg å ta det med ro hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå