Gå til innhold

hvordan smertestilende kan jeg som gravid ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blæ.. onsdag sist uke var jeg hos gyn pga sterke mens smerter i rygg og mage.. han kunne ikke se noe galt.

i dag er de tilbake og kjempe vonde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet går bra.

Men alle de medisinene som vanligvis har noe effekt på kraftige menssmerter kan du ikke ta; ibux, voltaren, cataflam, naproxen etc.

Skrevet

og paracet virker ikke.. blæ.. har aldri hatt så vondt før jeg..

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, stort sett hele første trimester. Varmeflaske og paracet var det eneste jeg kunne bruke. Men få for all del lege til å utelukke at du har ting som nyrebekkenbetennelse og sånt for sikkerhets skyld.

Skrevet

(Om det er helt uutholdelig kan du vurdere å be legen om tramagetic. Det er visst den minst ille av kraftigere smertestillende. Men den skal bare gis på "streng indikasjon").

Skrevet

ok... er 23 uker på vei jeg da..

men skal prøve med varme i kveld...

huff litt redd for at noe skal være galt også

Skrevet

hvordan du tar smertestillende er på samma måte som når du ikkje er gravid, eg tar dei i handa og inn i munnen og svelger ned med litt drikke.

Hvis du meiner hvilke smertestillans du kan ta så burde du skrive det, og ikkje hvordan for det er korleis du gjer det...........

Skrevet

men jøss da... beklager så mye...

ser ut til at du har litt fritids problemer...

Skrevet

Har ikkje fritidsproblemer men ein burde kunne bruke det rette spørre ordet. Det heiter ikkje "hvordan bil kjører du" "hvordan lue bruker du" osv. Det er så utrulig mange innlegg her som har feil spørreord og det meiner eg er ganske så elimentert å kunne..........

Seier ikkje at det er bare du men eg svarar alle på den måten. Hugsar ikkje nicka til kven som sprør "feil" skjønnar det bare ikkje.....

Skrevet

Du kan bruke Ibux selvom du er gravid,men ikke bruke det i svangerskapets 3 siste måneder.Er du usikker så bør du ringe legevakt/føden/evt fastlegen din og sjekke hva de sier.

Du kan sjekke http://felleskatalogen.no/ og søke på Ibux.

God bedring!

Mvh

Skrevet

Det heter elementært, min kjære Watson.

Skriv rett selv også dersom det er så viktig for deg. Og ikke bruk fremmedord du ikke kan stave.

Skrevet

Ibux er da virkelig ikke anbefalt i svangerskapet i det hele tatt.

Sakset fra nevnte felleskatalog: "Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig."

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Det her ikke "spørre ordet", det heter "spørreordet" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...