Bigga, Matta og lille banan Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Har det stort sett hele tiden. Er i uke 13 nå. Sykemeldt pga det også. Flere som har det sånn??
meandmylittle Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har begynt i min 19 uke idag og har hatt masse kynnere i 3 uker ca.. Ikke noe vondt eller noe,så jobber som normalt. Men jeg merker mer og mer til det og spesielt når jeg er ute og går tur med bikkja. Etter 15 min gange blir magen stein hard og føles ut som at det er en kampestein inni der.. Har også merket det mer på jobb i det siste,så jeg skal høre med jordmor neste uke,hva jeg skal gjøre.. Er det smerter i forbindelse med kynnerne du har, i med at du er sykemeldt pga dette?
hæppisnæppi<3 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Ja, er 22+7 nå og har masse kynnere, spes hvis jeg løfter tungt eller anstrenger meg over lengre tid. Ikke noe farlig da, men er allerede sykmeldt pga bekkenløsning, så har jo tiden til å slappe av hvis det blir ille!!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Har vært sykmeldt pga av andre ting, men startet litt i jobb igjen. Har siste ukene hatt masse kynnere. De kan være ganske vonde og det er ganske slitsomt. Uke 22 + 3 nå..
Nøtt Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har en del kynnere når jeg stresser, gjør fysisk arbeid osv. Når jeg er ute og går merker jeg det også godt.. Legen sa at man skal passe seg for stress hvis man har mye kynnere i slike situasjoner.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har også masse kynnere. Men merker forskjell på dagene. Jeg er sykmeldt og studerer, noen dager må jeg på skolen eller har mye ærender her hjemme eller finner på noe med datteren min, da er de ekstremt mange og vonde. Andre dager som jeg bare sitter hjemme og slapper av og leser eller skriver, er det ikke så mange i løpet av dagen. Så tydeligvis har det mye med stress å gjøre ja. Enkelte er nå blitt så vonde at jeg kjenner det tar tak i ryggen også... Og forandrer pusten mye. Er ikke sykemeldt pga kynnere. Er 16+5
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2009 Er sykemeldt pga av kynnere og bekkenløsning. Kynnerene er vonde og forandrer pusten. De kommer de dagene jeg er på jobb. Har en stressende jobb, hvor jeg får liten hvile mellom slagene og helle rikke kan legge meg ned når kynnerene kommer. JM synes det var bedre å ta forhåndsregler nå.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan kynnere skal kjennes ut så jeg vet ikke om jeg har det.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Jeg er i uke 28 og har hatt mye kynnere de siste 5-6 ukene. De kommer både når jeg ligger helt i ro og hvis jeg anstrenger meg og stort sett hver gang jeg reiser meg opp, bøyer meg ned og når jeg tisser. Noen er så sterke at jeg må "puste meg gjennom dem" eller stoppe opp hvis jeg går. Har vært ganske bekymret siden jeg tidligere er laserkonisert (operasjon på livmorhalsen) og dermed har risiko for senabort og for tidlig fødsel. Men har målt lengden på livmorhalsen 2 ganger og det har heldigvis sett bra ut da. Er sykemeldt av andre årsaker, så prøver å ta det med ro, men kynnerne avtar egentlig ikke.. Og til Kjukkebolla: Hvis du hadde hatt mye kynnere, så hadde du visst det. Magen blir stenhard og du kjenner det strammer, samtidig som du kan ha menslignende smerter.
Pitty Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Enig med deg ~~kjukkebolla~~ Jeg vet heller ikke hvordan disse kjennes, men får plutselig vondt i magen, nesten som om jeg har strekk og vondt i halebeinet....er dette kynnere eller noe annet?
meg & to små vampyrer Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 Jeg er 15+6 og har hatt en del kynnere siste uken. Sitter med noen nå. Ikke noe godt. Vanskelig å slappe av under de.. Hadde masse av de i forrige svangerskap husker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå