Gå til innhold

Sandefjord - er det et bra sted å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd i Oslo i mange år og vurderer å flytte ut av byen til et mindre og roligere sted.

Til dere som bor/har bodd der, er Sandefjord et bra sted å vokse opp for barn. Vet jo at det er et flott sommersted, hvordan er det om vinteren?

Lurer på alt fra tilgang til bhgplass, hvordan skolene er, fritidsaktiviteter, kriminalitet etc....

Håper på mange svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor i Sandefjord du velger å bosette deg, det er, som i alle byer, områder med mer "uro" enn andre.

Jeg synes det er veldig fint i den delen av Sandefjord som ligger langs kysten, mot Larvik. Områder som Kiserødåsan, Marihaugen, Teksleåsen, Granholmen osv. Det er relativt god barnehagedekning, og jeg vet at ihvertfall Store Bergan skole er bra. Det er flust med fritidsaktiviteter, vel så mye å velge i som i Oslo. Og myyye finere strender og renere luft :-)

Skrevet

Kommer jo helt ann på hvor i Sandefjord... Veldig forskjellige meninger. Mannen min mener det er kjempe sted å bli oppvokst, mens broren hans mener det er det værste stedet ever. Jeg er ikke oppvokst her, men trives kjempe godt! Hører en del om litt kriminalitet, men aldri følt det er utrygt å bo her. Den kriminaliteten her går mest utover folk som er innblandet i noe, og ikke den vanlige mannen på gaten har jeg inntrykk av. skolene varierer VELDIG her! Synes Sandefjord har mye å by på når det gjelder kultur, men føler kanskje at det er lite tilbud hos ungdommen som bor nede i selve byen. Ellers elsker jeg alle parkene byen har og trives godt med mennenskene rundt her. Jeg føler dette er beste stedet mitt barn vokser opp på.

Som alle andre steder er Sandefjord også en oppdelt by som byr på både godt og vondt. Vet ikke om det finnes det perfekte stedet. Viktigste tror jeg at man trives og føler seg hjemme.

Skrevet

Jeg er oppvokst i Sandefjord, men flyttet til Oslo for 2 år siden.

Hadde en fin oppvekst der ja, men har alltid hatt lyst til å bo i en litt større by. Slippe at alle vet alt om deg, med tanke på at skolene er små osv.

Tilgang til barnehageplass var for min del dårlig. Datteren min fikk ikke plass, men utrolig nok fikk hun plass i Oslo, kun 5 mnd etter at jeg søkte om plass. Så fikk vi avslag fra alle barnehagene, så det er også en av grunnene til at jeg flyttet.

Kriminaliteten er vel egentlig ikke helt bra. Sandefjord ligger faktisk over Oslo med tanke på kriminalitet når det gjelder antall innbyggere. Følte meg ikke tryggere på kvelden der enn her i Oslo for å si det sånn. Mye rart i Sandefjord også, mye skjult da.

Men i det fulle og hele så tror jeg så abselutt at barn kan få en trygg oppvekst der.

Jeg vokste opp på Vesterøya som er en kjempefin plass, med mange strender i nærheten. De har også mange fotball\håndball-klubber der, samt turn, skøyteskole, osv. Mye aktiviteter å velge mellom.

Det finnes mange shabby steder å bo i Sandefjord, finner du den "riktige" plassen så tror jeg dere vil trives. Men det er en del steder jeg ville styrt unna. Ikke fordi jeg er sær, men fordi jeg kjenner Sandefjord som min egen lomme.

Skrevet

Takk for svar.

Forstår at det er områder man bør styre unna, hvilke er det?

Og hvor er det finest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...