Gå til innhold

Første kontroll,noen som vet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt på lørdag og ringte Volvat i dag for å få det sikkert bekreftet.Fikk time hos gynokolog på mandag 16,trodde jeg skulle til legen først jeg... Hva har dere gjort ?

Går ikke hos fastlege,bruker kun privat klinikk hvis det er noe forskjell..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke omde private skal ha tisseprøve... men er det kun der du gå da må de jo også sjekke urinen din...

jeg skal på førte kontroll til jordmor på torsda, da er jeg 10+6... skal til legen min uken etterpå med urinprøve og for å ta blodprøve osv...

Skrevet

Jeg hadde aldri noen gyngekologisk undersøkelse med mitt første barn. Trenden nå er at man ikke skal "inn der" og rote for mye dersom dette ikke er absolutt nødvendig og alt er i orden. Synes da at det er litt rart du skal på GU? Jeg tok kun urinprøve og blodprøver da jeg var der første gang. Denne gang har jeg kun fått time i uke 12 for samme undersøkelse.

Alle må nok ha med tisseprøve hver gang man skal til lege. Uansett hvor lang du er på vei. Tisse prøver kommer til å følge deg fast de neste måndene :o)

Skrevet

Blir ikke det veldig dyrt? Jeg var på Volvat da jeg var student på et fremmed sted, måtte til lege og forvillet meg dit:) Tror jaggu det kostet nesten 500 kroner, og fikk ikke ført opp det på egenandelskortet! Eller er det kanskje annerledes nå? Kvaliteten er sikkert vel så bra som offentlige klinikker.

Skrevet

I det offentlige helsevesen er alle svangerskapskontroller/svangerskapsomsorgen gratis, men når du går til private må du nok betale full pris vil jeg tro.

Vil nok anbefale deg å ta med urinprøve. Men det kan også være at de sender inn en blodprøve.

Det er mulig at gynekologen tar en vaginal ultralyd for å se at fosteret ligger rett... men er litt usikker på om de kan se noe så tidlig.

Lykke til uansett:)

Skrevet

Tusen takk for svar.Jo privat klinikker er dyrere,men det er mest praktisk for meg pga jobb.De har kveldstimer og man kommer inn på veldig kort tid,samt at jeg ikke var noe fornøyd med fastlegen jeg fikk.

Da er det bare å vente å se ;)

Skrevet

Hm... Svangerskapskontroller skal da være gratis uansett hvor en går hen? Jeg går til privat gynekolog og har ikke betalt ei krone.

Skrevet

å det visste jeg ikke,da skal jeg høre med de.Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...