Gå til innhold

Forberedende akkupunktur,hvordan vite at det funker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på fødselsforberedende akkupunktur sist torsdag.

Hun satt da nåler mot hodepine, leggkramper,tung pust,vanskelig for å sove og slike plager.Så neste torsdag så skulle hun sette nåler som gikk mer på blodgj strømmning til livmoren,mer modnings akkupunktur.

Meeeen tingen er at jeg har ikke merket noen forskjell fra før og etter jeg var der. Våknet i natt med den værste leggkrampen noen sinne, Samboer trodde babyen var på vei ut så mye som jeg hylte og bar meg.

Er jo lett å merke om man har en effekt av akkupunkturen eller ikke, enten så er hodepinen/leggkrampen mindre plagsom eller så er den som før. Og den er som før....

Tenker på at det er vel ikke like lett å merke om man får en effekt når hun begynner med nåler for å øke blod gjennom strømningen til livmoren.

Og siden jeg ikke merket noe mot det andre så funker det gjerne ikke på meg/ at hun ikke har truffet triggerpunktene?!

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg fikk også bare sånn energistimulerende akupunktur første gang jeg fikk akupunktur, og følte ikke det gjorde den store nytten. Andre gang, da hun startet med selve modningsakupunkturen, fikk jeg nåler på helt andre plasser, og jeg kjente sammentrekninger i livmoren (kjennes ut som kynnere) rytmisk mens nålene var i. Utover dagen hadde jeg hyppigere kynnere også i forhold til det jeg hadde før jeg startet med akupunkturen.

Sånn er det i alle fall for meg, men det kan jo variere fra jente til jente og fra behandler til behandler...!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ganske nylig ebgynt med modningsakupunktur selv, så skal ikke si hvorvidt det funker eller ei for eget vedkommende. Tenkte bare å si et par ting om akupunktur generelt:

Hvis du kun har hatt én behandling og ikke har gått til akupunktur tidligere, vil du neppe merke noe som helst ennå. Effekten av akupunktur er på menge måter akkumulativ, slik at en kropp som har mottatt akupunktur tidligere, lettere vil respondere på nye behandlinger. I tillegg er det jo stor forskjell på akupunktører i forhold til hvor flinke de faktisk er. Det er dessverre en del useriøse aktører i den bransjen, så man bør nok sjekke litt grundig på forhånd før man velger å få behandling. Kanskje har akupunktøren din ikke truffet de riktige punktene, som du selv sier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...