Gå til innhold

16 mnd_ slutte å sove på dagen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten knert på 16 mnd og jeg bare lurer på om vi må kutte luren hans på dagen...

slik så gårdagen ut:

sto opp 0630 sov fra 12-13 (vi vekte han da, vanligvis vil han sove 2-3 timer)

Sovna kl 2145.

Har prøvd et par dager uten lur og da har han slokna 1830 og sovet til 0715... Nå våkner han en del om natta og sånn som han gjorde før... Men så har han noen dager hvor han da har vært mer sliten og sovet...

Hva tror dere??? syns det er tili, hører jo omd e som fortsatt sover når de er 2,5 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg han tidligere på dagen da? Du trenger jo ikke vente 7 timer etter han står opp. Jeg synes det høres for tidlig ut å slutte med dupp, men.

Skrevet

Unger er forskjellige, og har ulikt behov for søvn... Noen sltter å sove om dagen, før de fyller 1 år (Selv om det er sjeldent..) En må bare prøve seg frem, og se hva som funker for dt enkelte barn og familie..

Det ER litt tidlig å slutte med soving når han er 16mnd., og om en enkel dag preges av urolig søvn, trenger jo ikke alle dager å bli sånn.. Kan jo være jeksler som plager ham f.eks.

Lykke til:0)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jenta mi på 17 mnd ville plutselig ikke sove på dagen mer her for en måned eller to siden. Prøvde da å legge henne klokken 11 istedenfor, og da gikk alt mye bedre :-) Sover fremdeles 1-2 timer på dagen, og legger seg 18.30. Når hun begynte å tulle var det enten ingen søvn, eller sove 1-2 timer og ikke ville legge seg på kvelden...

Skrevet

Tusen takk for svar=)

Kan legge til at han er en gutt som alltid har sovet lite og førsten når han var 14 mnd så sov han rundt... så vi har virkelig slitt med søvnen... Men det er de 2 siste ukene han ikke har villet sovet på dagen... før kunne jeg legge han i vogna med kosekluten og han la seg ned for å sove... Nå må jeg gå lang tur, og ikke alltid det går heller... han er rett og slett ikke trøtt...

Men i dag sto han opp 0915 og har enda ikke vist noen tegn til tretthet, har også prøvd å legge han... men neida:)

JEG syns også det er utrolig tidlig... tror bare vi må se det litt dag for dag... noen dager våkna hvis han ikke vil, andre dager sove:)

Skrevet

jenta mi er 11 mnd og jeg "tvinger" henne til å sove midt på dagen nå. Hun kan glatt holde seg våkne en hel dag uten noe tull, men jeg synes hun trenger søvna. Sover generelt dårlig om natten uansett dagsøvn eller ikke også så derfor tviholder jeg litt på dagsoving enda...

Skrevet

Hei! Synest ikke du skal slutte med og la han sove på dagen. Her har vi ei tulle på 15mnd og ho sover på dagen, men det kan være alt i fra 20min til 1time. Hun er også veldig urolig så synest ikke du skal gi opp, dem er så små enda og trenger den hvile dem kan få enda. tulla mi driver og får flere tenner så er en del urolig, men vi har tatt ho i senga våres (sikkert ikke så smart) men da sover ho så godt atte. Prøv og legg deg ned sammen med han om du har anledning til det.

Skrevet

Igjen tusen takk for innspill=)

Skal prøve å legge han tidigere i mårra iallefall, så får vi se om det har effekt=)

Hvis han er oppe 07, når bør jeg prøve å legge han da? (er som regel ikke hjemme fra jobb før 1130, så er gjerne da jeg gjør det=)

Og hvor lenge bør han sove?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...