Gå til innhold

Forslag til aktiviteter til en 4-åring????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår ser alt for mye TV, men nå er det nok!!!!

Tenkte på å lage en liste over ting jeg kan foreslå for han når han ikke får lov til å se mere TV. Tenker at det er greit å ha en liste å se på, for jeg synes som regel hodet er tomt for gode forslag når man står med en liten som krever mye oppmerksomhet, middag som skal lages, vasketøy osv.

Hva gjør barna deres om morgenen og om ettermiddagen når de ikke ser TV???

Håper på noen gode forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fireåring ser aldri på TV om morgenen, ei heller i helgene. Hun vet ikke at det finnes barnetv om morgenen og slik skal det fortsette. Om ettermiddagen slår vi aldri på tv'en før kl. 18 når barnetv begynner.

Det hun gjør mens jeg lager middag er å leke med dukker og biler rundt bena mine på kjøkkenet. Hun kan perle eller legge puslespill i stua, og jeg går litt til og fra for å hjelpe eller rose eller oppmuntre etter hva som trengs. Hun kan også tegne eller male en god stund. Hun kan også leke litt på egenhånd i stua og går litt til og fra. Ellers synes hun det er moro å være med å lage middag innimellom. Om morgenen blir det mest at vi prater sammen og leker ala rollespill mens vi gjør oss klare til bhg og jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...