Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Da jeg ble gravid på prevansjon for litt over ett år siden, var jeg veldig i tvil pm jeg skulle beholde barnet fordi jeg visste at jeg ville bli alene om ansvaret. Alle mine nærmeste venninner og min søster fikk meg på bedre tanker (gudskjelov). De lovte også at de skulle stille opp og hjelpe meg med babyen. Da jeg fødte for 8 mnd siden, var alt fryd og gammen med den lille. Men nå noen mnd etter, er det ikke mye hjelp å få! Både babyen og jeg har vært syke i over en uke nå uten at jeg har sett noe til vennene som skulle hjelpe.... Jeg er ikke den som spør ofte om hjelp, kan telle på en hånd de gangene jeg har bedt om hjelp. Og nå som vi er syke hadde det vært greit å dra på butikken uten å dra med en liten baby med 40 i feber. Når jeg har spurt om hjelp nå får jeg bare unnskyldninger om at de er såååå slitne, har hodepine, har ikke måkt bilen ol. Vet godt at babyen er mitt ansvar, og elsker å være sammen med h*n. Men syns det blir så dumt med teite unnskyldninger, da er det bedre å si at: Nei, jeg har ikke lyst. Måtte bare få det ut!!! Dette var årets klaging fra meg ;-P
Hildemor fra vest Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Heisann. Forstår frustrasjonen din. Kjipt å være alene med syke barn. Samtidig skjønner jeg at vennene dine og familien ikke alltid kan stille på strak arm.Slik er det. Vi har alle nok med oss selv egentlig. Kanskje de er slitne, har hodepine eller ikke har måkt bilen som du sier. Har samboer som jobber mye så det meste faller på meg. Det kan og være lurt å ha et lite reserve lager i frys og tørrskap så trenger du ikke gå så ofte i butikken med syke barn.God bedring ;-)
Himmel og hav Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Jeg skjønner skuffelsen og frustrasjonen din. Det er ikke alltid folk har overskudd til å hjelpe andre, det er mange syke rundt om nå. Kanskje du heller kan spørre de som bor i nærheten om de, når de er i butikken, har muligheten til å handle for deg også? På den måten kan du få hjelp, og de kan bidra uten at de tenker at de skal sitte barnevakt i flere timer for et sykt barn, og kanskje dra smitte hjem til sine egne.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har full forståelse for at de ikke kan bestandig. (det må nevnes at jeg kun har hatt barnevakt to ganger på 8 mnd) Men det er de teite unnskyldningene jeg er lei, det er bare å si nei. Tidligere i dag spurte jeg ei venninne om ho kunne være her i et kvarter fordi jeg måtte ned på legekontoret, og det kunne hun. Men en halvtime etterpå fikk jeg mld om at ho hadde blitt syk, så det passet ikke allikevell. Det skjønner jeg jo, og ønsket henne god bedring. To timer etterpå står hun på døra her og spør om vi vil være med å gå tur!!!! Ehh, jeg spurte jo om barnevakt fordi jeg ikke ville ta ut babyen i kulda når h*n er syk.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jøss, den siste der var sånn fjortis stønt!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 stygt å si det, men en slik sak har alltid to sider.... vi er oppe i nesten samme situasjonen, men vi er "de som finner opp unnskyldninger". MEN vi lovet heller ikke ut hjelp til henne det gjelder da vi fikk vite hun skulle ha barn. SELVFØLGELIG hjelper vi henne!! men hun spør så utrolig ofte! en vending var det en gang i uka, og gjerne en helgedag vi "bare er hjemme uansett" som hun sier. jeg får meg ikke til å si at det ikke passer fordi vi "bare" har lyst til å slappe av. det er ikke så mange dager vi får tid til å være en liten familie uten stress! så jeg finner opp unnskyldninger så hun ikke skal bli fornermet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå