Kelly mams Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hei, Jeg er gravid for andre gang og er fortsatt i permisjon for min forrige. Dette skjedde veldig fort, og siden jeg allerede har vært borte fra jobb i 1 år nå, føltes det vondt å måtte fortelle sjefen på nytt at jeg blir borte igjen. Men vet du hva jeg tror, er du ærlig og du forteller det i tide, du kan jo velge å vente til etter 1.tri, men vær ærlig, lett på byrden det er for din arbeidsgiver. For det er jo faktisk det, nå blir ha/un kanskje nødt til å ansette en ny til å overta dine plikter i enda et år, det krever opplæring, nøye planlegging og tillit til deg. For alle arbeidsgivere har "rett" til å bli frustrert, og det er vel forståelig også. Men på samme tid tror jeg de både skjønner og er glad på dine vegne. Men det kan være en bittersøt glede for dem. Da de ansatte deg var det jo i den tro at du skulle være tilstede, og hvor mange kvinner sier rett ut i et jobbintervju at de har planer om å få barn, eller om de i det hele tatt har tenkt på det? Så de kan bare tro på hva du har sagt. Jeg tror vi kvinner har gjort oss selv en bjørnetjeneste, for selv om jeg forstår veldig godt at ingen ønsker å fortelle om familieforøkelse planene, så hadde kanskje sjefen din skjønt det. Men det er en så stor kanskje at mange blir usikre og velger å ikke si det. Det jeg mener er, når du først vet det. Prøv å fortsette å gjøre jobben din så godt du alltid har gjort, kanskje til og med litt bedre. Tilby å hjelpe til med opplæringen av nytt personelle, spør om det er noe du kan gjøre for å lette på "trykket". Min sjef sa en morsom ting da jeg sa jeg var gravid igjen, han sa: "Ja da blir du hvertfall fort ferdig da, hvis ikke du skal ha flere?" Jeg svarte at jeg tror ikke det blir flere, men blir det det, så blir det ikke før om 3-4 år. Sannheten, og jeg tror det hjalp han også. For jeg tror ikke jeg vil ha flere, og ønsker vi flere med tiden, så må vi først se hvordan det blir å ha de to vi har i noen år, barn koster penger Hvertfall masse lykke til alle sammen, krysser fingre for forståelsesfulle arbeidsgivere og gode svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå