Gå til innhold

Fra permisjon til sykemld?????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 6 mnd, skal egentlig begynne å jobbe i april, men slik ting er nå veit jeg ikke om jeg orker, han våkner bade 24, 3, 4, 5 og seks. nesten hele natten er det frem og tilbake med korte økter med søvn. Siden mannen skal på jobb ,er det selvfølgelig jeg som tar det . Jeg har jo muligheten å slappe av på dagen. Riktignok går vi til barne fysi pga nakke og ryggen til gutten vår pga vakum ved fødsel..

 

I jobben min begynner jeg selv kl 06.00. Fortsetter dette slik tror jeg ikke at jeg klarer å kombinere våkenetter og jobb. Kan jeg sykemld meg etter permisjonen går ut om dette skulle fortsette?? gikk to månder sykemld før permisjn begynte,, eller skal man bite tennene sammen...

 

ikke at jeg har så lyst å fortelle sjef at det er muligheter for at jeg blir legre borte alst sykemld, men å kansje tenke litt på meg selv????

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gikk litt fort i svingene , masse skrive feil.. ups... ble så engasjert

Skrevet

du kan søke om 1 års forlenget permisjon (ulønnet)

Skrevet

Ja du kan gå rett fra permisjon til sykemelding.

Men tror ikke du har god nok grunn, dessverre.

 

Vet at det er slitsomt med barn som våkner om natten, men det må nok noe mer graverende til.

Selv måtte vi bruke søvnterapaut da Storebror var 20mnd. Da hadde han holdt på som din gjør nå i 20mnd. (mener ikke å skremme altså)

Skrevet

Jeg ville nok heller gått til legen og sett om han kan hjelpe dere med søvnen til barnet deres.. For å få sykemelding må man jo være syk, og selv om det å få lite søvn kan føre til plager så er det ikke god nok grunn for sykemelding (unntatt i graverende tilfeller med null søvn..) Det med våkenetter er en av de tingene man må "regne med" når man får barn dessverre... Dere må nok dele på "våke" nettene når du begynner å jobbe og så får dere legge dere tidligere på omgang slik at dere får nok søvn.. Vil også anbefale å ta kontakt med helsestasjonen og se hva de kan tilby av hjelp....

Skrevet

Ok...Men om jeg snakker med helse søster om det , har skriv på at vi får til barne fysio og at han sover dårlig+ en forståelses full lege. Jeg kan ikke se at jeg skal klare meg på kansje fire timer søvn i en jobb der jeg begynner kl 6 og jobber ni timer. jeg har alltid vært en figther ja, men dette sliten

 

Klart man skal ikke ta sorgen på forskudd enda en stund igjen til 10 april... alt kan skje-..-

Skrevet

Skjønner problemet men synes du velger en litt "enkel" løsning... Om alle som fikk lite søvn mens barna var små skulle sykemelde seg hadde det vært maaaaaaaaaaange som ville vært sykemeldt... Du må nesten stille deg inn etter barnet i den perioden barnet ikke sover på natten.. Legg deg klokken 20 på kvelden og "sov deg opp", gjør dette annenhver dag med samboeren så deler dere på byrden og får sove litt hver... Finn løsninger og måter å få dette til å fungere på.. Snakk med arbeidsgiver, er det muligheter for å jobbe annerledes???? Greit nok at dette er en begrenset periode det er snakk om (forhåpentligvis) men mener allikevel at det blir misbruk av trygdeordningene om du sykemeldes på dette grunnlaget....

Skrevet

sant nok. liker jobben min godt... har bare ikke tenkt på andre løsninger.... takker for tips....

Skrevet

her skjedde det noe feil..

 

 

sant det du sier,,, liker jobben min godt, gleder meg til å begynne igjen. har følt meg så desperat, har ikke vudert annet, bare tenkt letteste vei til søvn.... takker for tipset... skal sjekke ut siden

Skrevet

Vi slet mye med første men da viste vi kiie råd. Denne gangen har jeg ammet opp til 6 ganger på natta frem til hun ble 9 mnd og da søkte vi hjelp.

I samarbeid med helsestasjonen og gode råd fra denne nettsiden:

http://etutor.dk/

 

Vi måtte legge henne inn på eget rom og det var/er kun mannen som går inn til henne(må kun være han frem til jeg slutter å amme helt). Vi er i mot mye skriking slik som helsesøster annefalte så på sovecoash fant vi fine fåd for å slippe det. Ta opp trøste legge ned osv osv.

 

De første 2 dagene våknet hun som vanlig og så minder og mindere. Nå er hun 10 mnd og det er 1 mnd siden vi la henne på eget rom og hun våkner ikke hver natt lengere og er mye letere å trøste.

Veldig deilig. Helt annen tilværelse for meg som har vært trøtt hele permisjonen.

 

 

Lykke til.

Skrevet

Våres ligger på eget rom og har gjort det siden han ble født, ammer ikke lengre, får flaske å har fått det en stund, spiser grøt og prøvd litt middag, di to tennene nede er kommet opp. så jeg mener det er pga nakke og di behandlingene han får. skal ta fire behandlinger til. fysio forklarte slik at , tenk deg å gå konstant med kink i nakken,.hver gang han vrir seg til den ene siden gjør det vondt. .. dette tror jeg er grunnen til mye våken om natten,,,

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...