Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Ja nå er det 4 uker igjen til termin...og jeg venter 2 stykker... Kroppen har gått å murra i evigheter, og ikke noe skikkelig har skjedd. I morgen skal jeg på modnings akupunktur! Gruer og gleder meg... Har tatt akupunktur før...hater nåler... Noen som har tatt modnings akupunktur? Erfaringer?? Hva kan jeg vente meg? Er jo klar for at unga kommer på en måte... Klær er vaska, senga er oppe, rommet er ryddet, lekene er fremme... Men er JEG klar for å ta vare på 2 sprell levende mennesker som er 100 prosent avhengig av meg? Det er jeg faktisk ikke helt sikker på... Setter pris på tips, råd og veiledning!
Bare SÅ KLAR da Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Hei. Fikk Modningsakupunktur for 1 uke siden, men ingen barn har kommet ut her. Hun som satte det sa det kunne funke fra første gang, andre trengte fler ganger for at det skulle fungere. Har tvillinger selv fra første svangerskap, men da fikk jeg ikke dette. Men lå også inne to ganger på sykehuset pga premature rier. Skal til kontroll igjen i morgen og regner med å få satt akupunktur igjen da. Ble egentlig bare slått ut sist. Men det er kanskje fordi de satte en nål i hodet på meg også, fordi jeg gruer meg til fødsel.Så det var nok kanskje denne nålen som slo mest ut på meg. Kanskje jeg har blitt mer moden?... Vet ikke, men dette finner jeg sikkert ut av i morgen. Ønsker deg masse lykke til i allefall!!
muttepus Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Hei, jeg kom akkurat hjem fra modningsakupunktur nå. Jeg er førstegangsfødende og i uke 37. Jeg får en nål i hodet, en i hver hånd (mest for å øke sirkulasjon i hendene sidne jeg har en del vann i de), og fire nedover beina. Jeg er ikke så veldi glad i nåler, men kjenner det bare når de blir satt inn, ikke mens de står i. Jeg fikk rolig, behagelig musikk på, og slappet helt av mens nålene bare var der. Underveis hadde jeg en god del sammentrekninger i livmoren/kynnere. Dette er helt vanlig, og bare et godt tegn på at akupunkturen gjør det den skal! MEN, som jordmor/akupunktør sa til meg, så er det mye som sitter mellom ørene på oss mennesker. Er man ikke helt klar for å bli forelder, sånn mentalt sett, så er det ikke noe akupunktur kan gjøre noe med. Akupunkturen kan hjelpe på det fysiologiske som skjer i kroppen, og påvirke de naturlige prosessene, men er man ikke helt mentalt klar for den store forandringen som barn gir, så kan det være grunn nok til at fødselen holdes tilbake... Håper dette var til noe hjelp! Jeg er veldig fornøyd med modningsakupunkturen jeg har fått til nå i alle fall Lykke til!
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Ja det er kanskje noe i det du sier der muttepus...at jeg rett og slett ikke er helt klar for å føde enda... Jeg må innrømme at jeg gruer meg til å føde, dette er jo første gangen... Og jeg har nesten aldrig passet barn... Jeg liker ikke andres barn egentlig. Har vansker for å forholde meg til dem... Vi har flere venner som innen de siste 5 mnd har fått barn, og for aller første gangen så har jeg hatt lyst til å holde dem, leke med deg osv. Og de ler og smiler til meg!!!!!!!!!!!!! Det er helt nytt for meg...kunne like gjerne vist meg en marsboer....det hadde sjokka meg like mye! Ja ja... Vet jeg er motagelig for akupunktur i allefall! Har vært hos denne dama før og fått behandling for pollen allergi, eggløsning, søvnproblemer og urinveisinfeksjon. Jeg er uke 35+6 i morgen og skal da til første behandling. Det var det jeg fikk anbefalt over telefonen av akupunktøren. Har dere fått akupunktur på sykehuset ved kontroller??? Jeg skal gå privat i morgen hvertfall. Har bedt om akupunktur som smertelindring på sykehuset under fødeslen da. Får håpe at den JM jeg får kan dette godt:) Takk for svar og tips jenter!!! Og masse lykke til vidre dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå