Gå til innhold

slanking av babyen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er stor og overvektig og må ned i vekt, jeg har begynt i dag og skrive matdagbok for henne hvor mye hun får i seg av mat og melk.

Er det noen som har erfaring fra å slanke en baby? skal selvfølgelig ikke gjøre dette på egenhand men skriver dagbok for henne nå som vi skal ta med til legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff slanking av baby høres jo grusomt ut! Men jeg trur jeg skjønner hva du mener... Regner med at du har fått beskjed fra helsestasjonen om at hun er litt overvektig? I såfall skal jo de ha noen råd til deg, i hertfall legene bør ha det. Å få baby`n litt ned i vekt handler vel om å gi henne/han mat med litt mindre fettinnhold og ikke mindre mat. Ellers så vil jeg jo si at det pleier skjeldent å være nødvendig å slanke babyèr, de vil jo gå av seg mye av babyfettet når de virkelig begynner å bevege seg rundt:) Men sikkert veldig smart av deg å lage en matdagbok om hva hun/han spiser nå, slik at kanskje legen kan rette litt på det så barnet fortsatt får det hun/han trenger av næringstoffer og kanskje litt mindre av det barnet ikke trenger.

Skrevet

DET er grusomt, men sånn er sitvasjonen er nå må vi gjøre noe- Hun spiser ikke mye så jeg er faktisk redd for at det er noe galt med henne.

hun får tre måltider om dagen, og litt frukt som mellom målitd , men hun drikker mye melk. så det er der vi må gjøre forandringer-

Til du som skrev morsomt . det er ikke det dette er grusomt.

Skrevet

Uff, du sier ikke noe om alder og vekt. Men babyen din skal nå være veeldig over alle kurver på helsestasjon før d er nødvendig med slanking. Men hvis det er lege som har sagt d så er nå dagbok lurt for å danne seg et bilde av kostholdet. Vil bare si at min gutt var veldig stor hele veien, la på seg mer enn normalt og var 10 kg på 5 mndr kontroll. Jeg var begynt å bli bekymret. Så ble han syk nå i januar og har hatt veldig dårlig matlyst i en måned. Nå som 8 mndr veier han fortsatt 10 kg, som jo er bra vekt til alderen hans. Men jeg har vært så glad for at han var kraftig nå når han spiste lite, visste han hadde litt å gå på. Og de fleste stabiliserer jo vekta når de begynner å gå uansett. Men lykke til hvis det virkelig blir nødvendig med slanking, da har nok evt lege best erfaring med hvordan dette gjøres på best måte:)

Skrevet

hun får tre måltider om dagen, og litt frukt som mellom målitd , men hun drikker mye melk. så det er der vi må gjøre forandringer-

------------

Dette må være nok et tulleinnlegg.

Ingen babyer som skal ha tre måltider om dag!!!

Ingen som tenker før dem svarer?

Skrevet

Får jeg spørre om hvor gammel og stor babyen din er???

Skrevet

Ingen babyer som skal ha 3 måltider pr. dag? Hvor mange måltider skal en baby ha da?

Skrevet

Hører vel mer til normalen å gi en baby mat/mme ca. hver andre eller tredje time på dagen, og litt sjeldnere på natta.

Ammende babyer kan jo nesten henge omtrent konstant på puppene.

Skrevet

Det var meg anonym som skrev "morsomt" som første svar her.. og jeg vil bare beklage meg. Jeg syns det er helt feil å slanke en baby, og trodde faktisk at det var en spøk.. min baby er også stor for alderen, og jeg får mye kommentarer på hvor svær han er. Men jeg kommer ikke til å slanke han fordet, med mindre jeg blir bedt om å gjøre det fra helsestasjon kanskje. Hvis du har blitt rådet til å slanke babyen din fra eksperter syns jeg du skal høre på det :) Beklager igjen, jeg skjønner at du sikker er lei deg for å måtte slanke babyen din.. og at det på ingen måte er morsomt.

Skrevet

Anonym 14:49

Da misforsto jeg innlegget til HI. Jeg trodde hun mente at babyen fikk 3 måltider om dagen + melk (mm,mme) i tillegg.

Forstår jo nå hvorfor du skrev at ingen babyer spiser 3 måltider, for hvis det er 3 måltider på hele dagen med melk, så er jo det veldig lite.

Skrevet

Mente anonym 14:41 over her *LOL*

Skrevet

HI her..Jeg har brukt dagen i dag til å snakke med helestasjonen, og lege. Ja h*n er stor 13 kg og 11 mnd. men vi skal utrede om det er noe galt.

Helsestasjonen har ikke sagt noe om vekten før jeg selv brakte det på bane. for jeg er bekymret selv.

H*n spiser tre hovedmåltider og to til tre mellom måltider.

Skrevet

min gutt var også så stor når han var rundt 10/11 mnd. jeg slanket han ikke siden han hadde et sunt og næringsrikt matinntak. jeg syns det var helt greit at han var litt rund, for når han var over 12 mnd så begynte også sykdom som forkjølelse og omgangssyken å gjøre inntog i huset vårt og da mistet han mange kg.

Han gikk ned fra rundt 13 kg til 9,5 på ca en uke, og det ble haste innleggelse på sykehuset. datteren min var også stor, men hun er slank, lang og helt vanlig i dag. gutten min nå er 6,5 mnd og 10 kg når jeg veide han sist, fikk beskjed om å passe maten på han og redusere matinntaket hans. Han er veldig glupsk, elsker mat.

Poenget mitt er at noen barn er store, ingen av oss foreldrene er det, og de blir helt normal slank/lubben når de blir litt større. eldstegutten var jeg litt bekymret for en periode for han ble så tynn, men nå er alt vel og fint. så jeg anbefaler deg å se ann ting litt også, at han er stor nå, selv om jeg ikke syns han virket det, så kan han bli sylslank eller normalt tynn senere. mine to eldste er nå 3 og 4 år så litt tid kan det ta. de trenger litt fett under huden også da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...