-Hoppsi Deisi- Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg skal si opp kontrakten til en jeg leier ut leilighet til. I kontrakten er det avtalt 1 mnd. oppsigelsestid. Det jeg lurer på er om jeg kan si opp fra dags dato? Eller går det på kalendermnd? Eller husleiebetalingsdatoen? Ble veldig usikker og det står ikke noe om det i kontrakten....
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 De du leier ut leiligheten til har STORE rettigheter og det skal mye til før du kan si opp kontrakten.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Dersom ikke annet er avtalt er det vel 1 mnd fra du overleverer skriftlig varsel. Husk som hun over her sier, at du må begrunne oppsigelsen.
-Hoppsi Deisi- Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2009 Nei, ikke ifølge den kontrakten vi har,(Forbrukerrådet) der står det at utleier kan si opp kontrakten uten begrunnelse hvis utleier skal bruke boligen selv, og leier kan ikke klage....
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 At eier skal benytte det utleide arealet til privat bruk er ex. på en slik begrunnelse.
M@mm@ til mine barn Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Skal du hruke den selv da eller er det bare ett påskudd ?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er ikke 100% sikker men tror det gjelder fra den 1. i kalendermnd. Du kan sikkert finne noe på huseierne.no
-Hoppsi Deisi- Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2009 Ja, jeg skal bruke den selv og det haster litt
* 5 om dagen * Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 sier du de opp før 1 mars,kan du overta selv fra 1 april.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Ok. Hvis du skal bruke boligen selv, har man lov.
-Hoppsi Deisi- Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2009 Så det går på kalendermnd? Er du 100% sikker? Og hvordan vet du det? Fant ikke noe på huseierne.no...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Leverer du oppsigelse nå begynner den ikke å gjelde før den 1. http://www.utkastelse.no/artikler/oppsigelse_av_leiekontrakt.html § 9-6 i husleieloven, der står det om at en oppsigelse alltid gjelder fra 1. i kalendermnd.
♥Snulder Skrevet 9. februar 2009 #13 Skrevet 9. februar 2009 http://www.utkastelse.no/artikler/oppsigelse_av_leiekontrakt.html Her står det at oppsigelse alltid ender på den siste dagen i mnd.
♥Snulder Skrevet 9. februar 2009 #14 Skrevet 9. februar 2009 .... her fikk du den samme dobbelt ser jeg:=) Nyomleggingen av Dib gjør at jeg ikke får opp nye innlegg før det har gått laaaang tid...grrrr
-Hoppsi Deisi- Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 9. februar 2009 Ja, men det er visst andre regler når man har inngått annen oppsigelsestid enn standarden på 3 mnd. Skal sjekke litt rundt, takker for svar:D
M@mm@ til mine barn Skrevet 9. februar 2009 #16 Skrevet 9. februar 2009 Det er fra 1. uansett hvor lang oppsigelsestid. Og en kan ikke lage avtaler som setter leieboer i ett dårligere lys enn i husleieloven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå