Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hvor ofte vasker dere den og behandler dere den med tekstil impregnering?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Har vasket den 2-3 ganger til nå og aldri impregnert den. Vasker den ved behov, dvs når jenta vår har vært uheldig og tisset seg ut ute eller dersom den sendes hjem fra bhg pga at den er møkkete.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Jeg impregnerte den før vi tok den ibruk første gangen. Så har jeg vasket den ved behov. Kanskje en gang i mnd ca.
Babyønske �� Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Det beste er å bare tørke av med en fuktig klut eller skylle/dusje av den, om den ikke er veldig skitten da. Også heller vaske den i maskin når det virkelig er behov. Det skal ikke være nødvendig å impregnere reimadressen før bruk, den skal også tåle noen vask før den trenger impregnering. Men det som er viktig er hvordan den vaskes: Den holder seg best i stoffet og i vanntetthet om den vaskes i vaskemiddel uten enzymer, f eks Milo eller spesialvaskemiddel, og uten tøymykner. Jeg jobbet tidligere i en butikk som solgte Reima, og hvis vi fikk inn dresser som ble beskyldt for å lekke eller være slitt/blitt matt i stoffet, forstod vi som oftest hvorfor ved å lukte på dressen: i de fleste tilfeller oste de av tøymykner. Og de var gjerne vasket med feil vaskemiddel, f eks Omo. Impregner dressen om den begynner å bli matt i stoffet, da vil som oftest vanntettheten også være redusert.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk beskjed av reima-forhandleren at jeg burde impregnere den før bruk.
Babyønske �� Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Det er vel så forskjellige anbefalinger ute å går, og jeg skrev de anbefalingene jeg ble lært da jeg solgte Reima. Men i følge Reima sine anbefalinger ang vedlikehold, er ikke impregnering nevnt i det hele tatt. http://www.reima.fi/no/materialer/
♥Snulder Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Nå har vi Trolldress - men det går vel for det samme når det gjelder vask/rengjøring:=) Dressen er vasket i maskin mye! Å bare skylle av funker dårlig synes jeg. Bruker alltid Milo og utelater skyllemiddel. Dressen er snart brukt i 2 sesonger og er like fin.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Jeg bruker forresten et utrolig bra vaskemiddel ifra Neutral som er beregnet for utendørs-klær. Som f.eks. vinterdresser til barn. Ved bruk av dette vaskemiddelet skal visst impregneringen vare lengre. Og klærne blir rene og fine også. =)
lisje marthemora Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Jeg fikk beskjed om å ikke bruke skyllemiddel ,men den skal i tørketrommel etter vask. Det skal vist tette porene i stoffet. Vi har hatt dressen i 1 1/2 år, vasket den ca 3 ganger i mnd ,eller ved behov . Den er brukt i barnehagen og han har aldri vert våt. Har ikke imprignert den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå