Gå til innhold

Hvordan er barnehagedekkningen i Bergen sentrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har søkt om barnehageplass i Bergen sentrum fra August. Lure på om vi får. Noen som vet hvordan landet ligger? Mange som ikke får plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke tall, men sentrum/årstad har dårligest dekning. Samtidig begynner de som bor utenfor å bruke de nye bhg rundt Bergen. Vi brukte dagmama første året, og der er en del gode i sentrum.

Skrevet

Det var litt trist at høre. store gutten min på snart 3 har allerede had et år i barnehage. Blir trst for han om han må være hos dagmama. Vi flytter til Bg til sommer. krysser fingre for vi får plass. Har i tillegg til vanlig barnehage og søkt stud.barnehage.

Skrevet

Tror de rundt 1 år har det verst, tror faktisk det kan være lettere for de som er 3 år + og som kan gå på eldste avdeling. Har mange venner i sentrum som har bhgplass i Åsane, Sotra osv bare for å få plass første året. Jeg ville ringt rundt slik at du fant ut hvor det var størst sannsynlighet å få plass, å bare se på nettsiden kan være villedende. Jeg trodde jeg hadde truffet gull da jeg fant bhg med få søkere, men det var nettopp fordi de kun hadde plass til de over 3 år. Lykke til!

Skrevet

Den er dessverre elendig, vi ventet i ett år, ringte rundt til barnehagene vi hadde søkt på og vi var laaaaangt nede på ventelistene.

Vi fikk plass tilslutt litt utenfor sentrum , men den fikk vi fordi den barnehagen etterlyste barn !?!?! Merkelige greier med denne fordelingen.

Ville ringt litt rundt jeg og hørt, du kan jo ha flaks .

Lykke til:)

Skrevet

Det er enklere for 3 åringer!!! Om dere er villig til å reise litt med han ut av byen er det enklere. Dere må nesten sjekke hvordan ventelistene er på de ulike bhg. Noen er superpopulære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...