Gå til innhold

NÅ ER DET NOK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre og svigefar er besteforeldre fra før, de gleder seg helt villt til å få et barnebarn til, og vårt første barn! Men svigemor er over hodet ikke happy. Kort fortalt så har ikke min samboer noe særlig godt forhold til sin mor, hun tenker ikke så mye på andre enn seg selv. Hun favoriserer sin ene datter på 23år, å sitter der å roser henne i skyene forran sine to andre barn, min samboer og yngste søster på 18år. ALDRI stiller hun opp for noen, men krever at andre skal stille opp 100% for henne. Det er ikke snakk om at hun "greier" å fylle spylerveske på bilen engang - av ren latskap.

Vi ser ikke sånn altfor mye til henne, hun er surrete å planlegger skjelden. Plutselig kommer hun på døren vår kl 23, å lurer på om hun kan få komme inn. Er det middag hos henne får vi vite det kvelden i forveien.

Absolutt alle vi kjenner har blitt kjempe glad for graviditeten. Mens svigemor ikke klarte å si noe på en halvtime. Jeg er 6mnd på vei, førstegangs, magen er akkurat etter målene i str, begynner å bli stor og rund. Siste fire gangene jeg har møtt henne har hun sagt at magen min er utrolig liten, "den burde da vært større!". Jeg vet hva slags dame dette er, så tar meg ikke nær av det, men man sier da ikke sånnt til noen uansett om magen hadde vært liten. For noen år siden hadde jeg sikkert blitt kjempe lei meg hvis hun sa det, men nå gjør hun ikke annet enn at jeg er dritt lei hele kjærringa. Hun har ikke spurt en eneste gang om barnet/graviditeten til verken meg eller samboer. Synd for henne, hun kunne hatt mulighet nå til å bry seg og dermed få et godt forhold til sin sønn og hans familie.

Etter middagen igår (som vi fikk invitasjon på kvelden før, som vanlig) sa min samboer at han ville ha beskjed tidligere. Da begynte hun å skjelle han ut, vi trenge da ikke å komme hvis det ikke passet osv sa hun med hevet og irritert stemme. Da vi hadde gått ut døren ropte hun "må dere ha beskjed en måned i forveien eller?".

Dette innlegget kunne blitt så langt, skjønner godt av svigefar skilte seg fra henne! Han og hans samboer er verdens hyggeligste! Synd for dama at hun slenger ut sånne komentarer, og har en tendens til å skjelle ut folk. Jeg er LEI! Stiller hun opp her kl 23 om kvelden når vi har en liten baby i huset skal hun nok få høre fra meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at hun ikke engasjerer seg mer jeg. Du har jo bestemt at hun gjør alt galt alikavel.

Skrevet

Ja jeg bestemte meg igår når vi gikk ut av døren ;) Er så lei av å være hyggelig mot en som aldri er hyggelig tilbake.

Jeg har tidligere fått advarsel av både svigefar og halvsøster (elste datter av svigefar, dame på 36år) om hvordan hun kan være. Tok meg nå tre år å prøve å få et godt forhold til svgemor. Men nei, nå jeg jeg opp!

Det føles litt godt å bare være likegyldig, etter noen år med strev skal jeg ENDELIG ha samvittighet til å si nei til middag vi får beskjed om kvelden i forveien, eller hehe, av og til får vi melding på tlf: "jeg har visst glemt å gi dere beskjed, middag her med familien om to timer, forventer at dere kommer!"

Skrevet

Er så dritt lei "svigermor-innlegg".

Sier ikke at ditt tilfelle ikke er riktig, men lurer på om mange tenker over hva slags svigerdøtre DE er....

Huff....en dag skal jeg blir farmor...gruer meg nesten.

Skrevet

For meg virker det som hun over skriver at du har bestemt deg på forhånd at alt hun sier og gjør er galt.

Svigermødre er ikke dumme, de merker jo når noen ikke liker dem. Og da oppfører dem seg deretter. Du burde kanskje ta deg mer sammen og bli voksen.

Skrevet

Nei, når jeg hører slikt, påminner det meg om det flotte forholdet jeg har med min svigermor. Hun er alle tiders. Har bedre forhold til henne enn med min mor for å si det slik, utrolig synd, men slik er det. Det er sååå mange kollegaer og venninner som ikke kan fordra svigermoren sin.....bare lurer på om det er dere det er noe galt med. Stiller alt for store krav av henne???

Skrevet

Til dere som er lei "svigemor-innlegg"... Hvorfor gidder dere å lese, bry dere med å svare osv?

Skrevet

Overse, overse. La henne få styre på. Ikke legg henne for hat. "NÅ ER DET NOK" høres litt krasst ut for noe som egentlig bare er noen mennesker som ikke går så himla bra i hop, kontra evig psykisk misshandling, hvis du skjønner.

Og, ja det at dere ikke får vite det før når det er middag: virkelig, dere MÅ jo ikke gå. Det er slikt jeg også kan finne på. Ringe til noen venner og spørre om de vil komme over på samme kvelden eller neste kveld. Passer det ikke så sier dere nei, passer det så drar dere. Er jo egentlig ikke noe problem, det.

Skrevet

Hei HI her :)

Nei har absolutt ikke lagt henne for hat, men det er bare deilig å endelig innse at det ikke er mer å hente hos henne. Jeg skal absolutt ikke pakke på henne noe barnebarn, hun får stille opp hvis hun ønsker! Bare så synd å se på min samboer synes nå jeg. Han har aldri hatt lyst til å dra i disse middagene eller besøkene hun arrangerer på sparket. Kommer vi ikke så får min samboer huden full av kjeft for at han aldri besøker sin stakkars mor, og deretter ringer hun MEG å lurer på hva hun har gjort han! Jeg har ikke hatt samvittighet til å si nei til svigemor, så har prøvd i mange år nå å motivere for å ha et godt forhold. Hun har skjelt meg ut en del ganger bak min kjæres rygg, helt greit det, men når hun går løs på sin sønn så sier det STOPP inni meg. Er altfor glad i han til å la hun holde på sånn, særlig når jeg har gjort så mye for å ha et godt forhold!! Nei, det får gå en grense!! Denne damen sier ikke takk for blomstene engang, som JEG dro ut å kjøpte for at min kjære skulle ha med noe på morsdagen. Det med blomstene var bare ett av 500 eksempler.

Si hva dere vil, hehe, det er ikke bare jeg som ikke går i hop med denne dama. Men jeg har hvertfall prøvd :)

Skrevet

Dere skulle hørt hvordan hun er på tlf når hun ikke har hørt fra oss på en liten stund. Hun skriker så samboerne min holder tlf langt fra øret, hun griner, hyler, legger på, ringer opp igjen, skriker litt til, legger på, ringer opp igjen. Ren terror. Ikke sjanse til å si noe i retur.

Så ringer hun datteren som er favoritten å forteller hvor fæl sønnen er mot henne. Så ringer det på 15min etterpå, der står datteren å er pisse sur på sin bror, hun er sur i to uker etterpå.

Hehe, ja hvis dere forteller meg at dette er noe dere ville holdt ut med i lengden..... ?

HI

Skrevet

Sånn har jeg det med min svigermor også, bare litt verre. Hun er femtifire, men kles seg som en fjortiss i håp om å se yngre ut siden hun er singel. Hun bruker sønnen sin som erstatning i mellomtiden, og er skikkelig sjalu på meg siden jeg er samboeren hans. Litt slitsomt.

Skrevet

Å nei, hadde nok sagt i fra. Både til mor og søster (dvs i første omgang fått manne min til å sagt i fra,slik at du ikke blir "sviger-datter-hurpa", mer enn du allerede er.

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...