Gå til innhold

Når man skal kalve. Hvordan reiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å ta Taxi. Det er da vanlig?

Samboeren min har fått det for seg at fysj, det vil vel ikke taxisjåførene ha i bilen sin. Tror han ser for seg at det vil sprute fostervann og blod. humre...

Tenkte at det ikke er noe vits å ta vår bil siden parkeringen blir sykt dyr på noen dager. Kan jo ikke akkurat sette meg på bussen heller :)

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min kjørte. Dere kan få et sånn parkeringsbevis inne i respsjonen, slik at dere slipper å betale.

Skrevet

hmmm.. enten går vi, eller så tar vi traktoren bort til fjøset. Men kuene bruker å klare en del selv, uten hjelp.... Vi er der jo om vi får med oss at det kommer til å skje, ellers så går vi vaktrunder rundt terminene.

Vi tar ikke kuene med noen plass. Dyrlegen kommer til kuene, om det er behov for det.

Vet ikke helt om dette var det du mente.

;)

Skrevet

Hvis det ser rolig ut kjører vi selv, hvis det ser ut til å gå kjapt booker vi en ambulanse. Bor 4 mil unna sykehuset, og fødte raskt første gangen.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere planlegger å få ei ku inn i en taxi ellers deres egen bil jeg da. For øvrig har kuer det bedre enn mennesker når de kommer til fødsler, så dyrlegen kommer hjem til dere.

Skrevet

Haha... Ser den.

Føler meg stor som en ku iallfall :D

HI

Skrevet

ved 1. fødsel kjørte jeg selv! (sambo var på jobb, så kom fortere ved å kjøre selv, han kom etter). 2. gang kjørte sambo meg..

Skrevet

For min del må jeg enten kjøre selv (mannen har ikke lappen), ta buss eller taxi, evt. ambulanse hvis det går fryktelig fort.

Er faktisk i tvil om hva som er den beste løsningen. Kjøre selv høres litt farlig ut...men det er bare 5 minutter til sykehuset. Er litt redd for taxi, de er så upålitelige i Stavanger.

Får se hvordan det ligger ann når tiden kommer.

Skrevet

KALVE ?????

hva slags språkbruk er det? det er greit, nei det er ikke greit å skrive kalve og mange av disse andre utrykkene som blir brukt her inne.

Skrevet

Det enkleste er vel å ta en taxi, om du er redd for at vannet skal gå så er det jo bare å ta med et stort håndkle og sitte på i bilen.. Og til deg som bor i Stavanger, bare si på sentralen når du snakker med dem at du er i fødsel så sender de taxi kjapt! Jeg var innom sykehuset fredagskveld i 24 tiden pga rier (bomtur riktignok) men taxi fikk vi på 5 minutter pga samboeren min sa klart ifra hva det gjaldt.....

Skrevet

Uttales "KÆLVE" med tjukk L. :P

Vil helst at samboer skal kjøre meg, men den fjotten har ikke lappen og drøyer veeeeldig, så tenker det blir taxi.

Skrevet

På tross av at jeg snart er firebarnsmor har jeg aldri vært med på en kalving...kunne dog vært spennende...

men når jeg føder...da er det noe annet....

første fødsel: taxi

andre fødsel: Jeg gikk selv, (bodde svært nærme sykehuset, men angret bittert underveis)

tredje fødsel: min kjæreste kjørte til sykehuset..

fjerde fødsel...kommer vel til å bli kjørt da også...

Skrevet

Mannen kjørte meg begge gangene jeg kalvet. Ikke faen om jeg kunne kjørt selv med de sinnssyke riene!

Nå har vi flyttet og bor et stykke unna sykehuset. Min siste fødsel var en styrtfødsel og sjansen er absolutt til stede for at det kan gjenta seg, så det er meget mulig at det blir luftambulanse på meg.

Skrevet

vel nå har aldri jeg kalvet og har heller ikke tenkt å gjøre det denne gangen heller da jeg ikke er noen ku. men jeg har vert tilstede under kalving da jeg bor på landet og naboen er ku bonde. må si at han aldri har hatt behov for å bruke taxi til akkurat dette. kuene hans er vant med å måtte kalve i fjøset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...