Gå til innhold

Hvor mange sjanser skal han få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmf....

Vi kjøpte nytt hus i september. Vi bestilte heltre bankeplate.

Etter noen uker sprakk benkeplata, og det forværrer seg heletiden.

Dette er jo selvsagt en reklamasjon - noe Norema er helt enige i. Saken er at Norema har kjøpt benkeplata fra et annet firma som driver med dette. Og når vi reklamenere henvises vi til dette firmaet. deres reratør kom kjapt og var enig i at dette var en reklamasjon de skulle fikse.Han sa han skulle ta kontakt og komme igjen i løpet av to uker (dette var vel i ooktober/november). Etter tre uker tok bvi ny kontakt. han hadde da mye å gjøre og skulle kontakte oss i god tid før jul. Uka før julringte vi igjen. Han hadde fortsatt ikke tid og lovet å ta det første uken på nyåret. Tredje uka i januar ringte vi igjen. Da skulle han komme førskommende torsdag. Hanlovet også å ringe for å bekrefte dagen før. Han verjken kom eller ringte.....Fredag ringte jeg han. Han avtalte da å komme tirsdag mellom 13 - 15. jeg var hjemme og ventet. Men ingen kom....eller ringte for å melde avbud. Jeg ringte han 15.50 relativt pissed.... Han var syk. Jacvel, men man ringer da og gir beskjed??? Han lovet da å ta kontakt torsdag eller fredag i forrige uke. jeg spurte om jeg kunne stole på det, da han ikke hakkurat hadde holdt ord så langt....Jada, han skulle ringe. Nå er det mnadag og han har ikke gitt lyd fra seg.

Hva gjøre jeg???

*forbannet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm virker jo rimelig useriøs da.

Kan ikke prøve å ringe Norema igjen, fortell historien og si at du driter i hvordan de skaffer benkeplaten, bare de gjør det. (behøver kanskje ikke å si driter da:-)

Det er jo måte på hvor mye du skal bruke av din tid til tlf. og venting på noen som ikke dukker opp.

Jeg går utifra at benkeplaten ikke kostet kr. 5,50

Skrevet

Ring Norema du... Jeg er ganske sikker på at så lenge benkeplaten er kjøpt fra Norema, er det de som har ansvar for reklamasjoner. Du skal ikke behøve å forholde deg til leverandøren.

Hvis Norema bare formidlet kontakten, og du betalte benkeplata til leverandøren, er det en annen sak.

Hvis du ikke kommer igjennom med kravet ditt i løpet av en uke, synes jeg du bør kontakte forbrukerombudet.

Skrevet

Vi kjøpte benkeplaten av Norema, og det koster noen og tjuetusen.... Ringt Norema i dag og fikk nummeret til sjefen til han som skulle ha vært her. Ringte han og fortalte hele historien. Like etter ringte reperatøren meg og ville komme i morgen, men da passer det ikke. Han ba meg legge ut nøkkel, og ble sur da jeg sa nei. Vanligvis hadde jeg nok gjort det, men denne karen har ikke opptrådt særlig tillitsvekkende.... Nå har han lovet å komme på mandag. den som lever får se....har ikke så stor tro på det jeg da.

Skrevet

Håper virkelig det hjelper - han har jo litt mer press på seg nå når sjefen hans peser ham om det også. FOr en dust! Du har i alle fall hatt langt mer tålmodighet enn jeg hadde hatt :o) Krysser fingrene for at benk er i orden i løpet av neste uke.

Skrevet

Uansett hvor mange mellommenn Norema har når det gjelder benkeplatene er det Norema dere skal forholde dere til. De har ingenting med å gi fra seg jobben ved å sende dere videre.

Og når plata er på plass skriver du en mail til Norema og forteller om alle problemene, selvsakt skal dere ha en kompensasjon for all ekstrajobben og tiden dette har tatt.

Hadde en lignende episode med et deffekt baderomsskap og da det tilslutt etter månedsvis ble ordnet ble vi i samme slengen lover en god pris neste gang vi trengte baderomsutstyr.

Skrevet

Ja, burde vel kreve kompensasjon....., men er litt dårlig til det.

Nå er vi så lei hele greia at vi sikkert blir strålende fornøyd bare benkeplata blir reparert.

Skrevet

Hadde steppet opp hos han jeg og fulgt han til kjøkkenet mitt.

Dessuten er det Norema sitt ansvar. Det er de som har solgt den til dere. Men Norema er jo ikke til å stole på i det hele tatt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...