2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Er ekstremt kvalm og trøtt. Sykemelder meg en uke av ganga. Men forteller dere arbeidsgiver hva grunnen er?
_Lotus_ Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Første uka jeg var borte brukte jeg egenmelding og fortalte ikke hva grunnen var. Men 2. uka ble jeg innlagt på sykehus, og siden jeg bor på en liten plass kan ryktene gå fort, og da bestemte jeg meg for å fortelle det, var bare i uke 8. Når det er sagt, så har du ikke plikt å fortelle noe før du selv føler du er klar for det
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er sykemeldt på tredje uka nå, og er sykemeldt ut februar... Er så kvalm, og har vært det med mine andre to også. Jeg fortale det til arbeidsgiver med en gang jeg ble sykemelst, var bare fem uker på vei da... Men jeg tenkte at det var greit å fortelle hva det var siden jeg visste jeg kom til å bli borte en stund... Jeg klarer ikke å få i meg nesten noe mat, og raser ned i vekt. Var innlagt med nr.2, og nesten med nr.1, så jeg bare slapper av og prøver så godt jeg kan å få i meg noe nå, for å slippe det...
snuffe Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Jeg er sykmeldt, foreløbig for et par uker av gangen. Utrolig kjedelig. Er bare delvis graviditetsrelatert; er grisekvalm, utmattet og har korsrygg- og magesmerter, samtidig som jeg har en luftveisinfeksjon. Har ikke fortalt arbeidsgiver om graviditeten, og heller ingen planer om å gjøre det med det første. Har en kronisk sykdom og de er vant med at jeg har periodisk høyt sykefravær, så de går nok bare ut fra at det er det vanlige.
Kattebatt 1974 Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jupp, er sykmeldt. Har hatt blødninger i 1,5 uke. Ikke fortalt grunnen til arb.giver.
Bolla og lille rosin Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Jepp, men er bare sykmeldt 50 %.. Pga. at jeg er så sliten.. Vi er inne i en spesiell situasjon på jobb akkurat nå, og det er så mye stress at når jeg var ferdig på jobb, satt jeg bare og grein pga. utmattelse.. Sover 12-13 timer i døgnet ca. Fortalte sjefen det med en gang da vi har et veldig godt forhold. Det var hun som mente at jeg skulle dra til lege og sykmelde meg.. Som sagt, så gjort:) Jeg er veldig glad jeg har fortalt dette til sjefen, men skjønner godt at det ikke alltid er så lett.... (hun visste også at jeg var gravid forrige gang da jeg mistet.. hun var en kjempegod støtte:))
trebarnsmamma??? Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Har vært sykmeldt sine uke 6 og er 100% sykmeldt ut februar. Etter det begynner jeg i 50% og kommer til å være 50% sykmeldt ut svangerskapet. Er sykmeldt fordi jeg har vært mye kvalm (uten å kast opp heldigvis) og fordi svangerskapet er et høyrisikosvangerskap. Jobber som lærer, så underv.insp., rektor og hun jeg er kontaktlærer sammen med vet det. Greitt at noen vet hvorfor du var grønn i trynet siste dagen før du ble sykmeldt...
*SmurfeMamma* Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 jeg er sykemeldt to uker til.... mest fordi jeg har klamydia lungbetennelse og ikke kan ta noen form for pencillin, og er gravid samtidig... har fått beskjed om å ikke ha noen form for fysisk aktivitet, (hadde ikke orket heller, ligger hele dagen.) men gleder meg stoooort, til å begynne å jobbe igjen, savner elevene mine, og å være sammen med folk kjenner jeg....
Veslemus Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Ble sykemeldt i uke 3, jeg pga kvlame og utmattelse. Visste ikke jeg var gravid før uka etter, men hadde en sterk mistanke. Nå har jeg fullgått 7 uker, startet på den 8. uka i dag, og er sykemeldt en uke til. Da skal jeg til legen igjen. Nå får jeg i meg mat og har bare gått ned en kg. Så da får vi se om jeg kan begynne å jobbe litt igjen snart. De lurte vedig på jobb hvorfor jeg var borte, jeg hadde fortalt de nærmeste rundt meg i uke 5 og bestemte meg for å fortelle arbeidsgiver i uke 6. Det var godt å få det ut, ble så mistenkeliggjort siden jeg ble borte uke etter uke og ikke sa noe om hvorfor. Sa bare allmenntilstanden ikke var bra. Føler kommunikasjonene er bedre etter jeg fortalte det. Dumt det skal være sånn, for ville egentlig vente til 3 mnd med å fortelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå