jif baderom Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Noen som har peiling på barnehage i volda? vi aner ikke hva vi skal søke... ei på nesten 3 og en på ca 1 som skal begynne i august.
erteposen + 4 Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har en lite niese i Volda, og ville ha tatt ringerunden til de ulike barnehagene. Det er god dekning der. En barnehage er sykehusbarnehage, Oppigården, og rett bak den ligger Sollia barnehage (tror jeg den heter) som er en innarbeida barnehage. Der er studentbarnehager om du studerer. Det er stor mulighet å få bhg der du bor/skal bo. Min niese fikk kommunal plass, selv om hun var studentbarn, fordi hun skulle gå sammen med barna i bhg. Bhg anbefalte det siden nabolagene ofte går i bhg i nabolaget, om du forstår:) Bor du der?
Koala *g07* Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Heisann Jeg er ikke så kjent med barnehagene, men har hørt mye skryt av Oppigarden og Sollia. Om du vil prøve deg på basebarnehage kan du søke Rotset, en populær barnehage som har nye lokaler. Vil ikke anbefale Heltnebøen eller Øyra. Så kommer det muligens en ny barnehage snart. Den vi har ønsker å få nye lokaler og bli større. Men dette er et politisk spm som vil vise seg mulig i løpet av våren.
Koala *g07* Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Må bare kommentere dette med god dekning, det er litt feil. Det er helt sprengt i barnehagene i år i Volda. Derfor er det stort ønske om å få bygd en barnehage som kan få flere avd. Vi fikk ingen av våre ønsker når vi søkte nå i høst som var. Men fikk heldigvis en plass, jeg vet ikke om det har noe med at jeg er student å gjøre.
jif baderom Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2009 Kommer fra volda, og skal flytte hjem nå til høsten igjen. Oppigarden er vel sykehusbarnehage? hvordan er det å få plass der om en ikke skal jobbe på sykehuset? Sollia har jeg litt sånn blanda følelser med.. vet ikke hvorfor.. Har lurt på å søke Engeset, siden den er ved omsorgssenteret der og jeg sikkert kommer til å prøve å få meg noen ekstravakter der( er sykepleier) i tillegg til studiene. Øyra og heltnebøen søker vi nok ikke da nei.. Rotset har vel utvida formålsparagraf? litt kjedlig for oss somikke er med i statskirka kanskje? Hvilken barnehage er det som kommer da??
Koala *g07* Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Ja stemmer, det er vel kanskje for de som jobber på sykehuset den Oppigarden. Jeg kan ikke si så mye mer enn at det er ønsker fra flere å få til en barnehage. Tipper om det skjer noe så blir den kanskje påbegynt nå i år. Etter som jeg har skjønt er de ferdig oppført på et halvt år. Vet at det er ønske om å få en oppe i Bratteberg. Men hvor sannsynlig dette er vet jeg altså ikke enda. Er nok en del ordninger som må til. Rotset, vet ikke hvor mye mer kristlig den er enn andre.. Det er vanskelig med disse barnehagene. Skal selv til å flytte, og kjenner ikke til noen barnehager dit vi skal, ei heller hvor de ligger hehe.
Masaili <3 Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Er visst mange som står uten b.hage plass i volda i år ja. Sollia er vanskelig å få plass, og tror det samme gjelder Rotset, men det går jo an å søke. Hjellbakkane barnehage er også en flott barnehage, som ligger oppe ved Bratteberg skole. Det er en friluftsbarnehage. Ellers så har jeg hørt mye bra om Engeset, men studentbarnehagen her i Volda er også utrolig bra, så hvis du skal studere så anbefaler jeg at du søker der, for da er sjansen stor for at dere får plass:) Jeg har hatt eldste i studentbarnehagen og var veldig fornøyd med den! Lykke til!!!
erteposen + 4 Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Min niese flyttet fra Bergen, og sammenlignet med her er der god dekning:)
jif baderom Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2009 dytter for å se om flere har peiling...
elskerlivet Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Engeset om du ikke er student, elelrs er studentbarnehagen fantastisk, trivdes såååå godt der de åra jeg studerte og mini gikk der..savnesavne..
pelsdotten Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Skriver under på alt du sier! HI: Anbefaler Oppigarden (kan få plass om det ikke er fullt), Sollia, Rotset, men særlig Engeset og Røysmarka (studentbarnehagen) på det sterkeste! ) Ellers er det bare å google barnehagene, så finner du hjemmesider og mer info der. Eller du kan ringe/besøke og se hvor du føler deg mest hjemme. Det er mer og mer vanlig rundtomkring. Håper dere får plass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå