Gå til innhold

Knipsing av barn. En liten spørreundersøkelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ingen debatt, for da blir det fort lange innlegg. Ønsker bare korte svar på følgende:

Har du knipset barna forsiktig på hånda? I så fall hvor mange ganger i hvilken alder?

Angrer du i så fall?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Overhodet ikke, har aldri gjort og kommer aldri til å gjøre.

Skrevet

Nå¨er mini kun 7 mnd, så det har ikke vært et tema ennå;) Men jeg ble knipset på fingra når jeg ikke klarte å høre på mamma og pappa om å holde meg unna levende lys, knivskuffen osv. Og min fetter fikk seg knips på fingra når han slo meg over hånda med en trepinne. Tviler på at hun har angret på det, for det var vanligere å gi barna knips da.

jeg var forøvrig såpass gammel at jeg VISSTE at jeg ikke fikk lov til å gjøre det jeg fikk knips for, men jeg trasset veldig når jeg var liten, skulle aldri høre på:P Og det er da blitt folk av meg;)

Skrevet

Jeg har aldri knipset barna. Men jeg har vært for fysisk med dem. F.eks tatt for hardt i armen, dyttet unna ved biting el.l.

Jeg har alltid angret, og syns det er forferdelig at jeg som mor kan gjøre slikt. Tror samtidig at jeg ikke er alene, og det er ikke slikt som skjer hver måned.

Skrevet

nei, jeg ser ingen grunn til at jeg skal drive med fysisk avstraffelse av barnet mitt.

Skrevet

HVORFOR I ALL VERDEN SKULLE NOEN FINNE PÅ DET????????

det har jeg aldri gjort og kommer ikke til å gjøre det,likte ikke at jeg fikk smekk eller knips på hånden eller ris på rumpa når jeg var liten!!

Skrevet

Ja, hun var ca 2 år, og ja, jeg angrer. Har ikke tenkt å gjøre det igjen.

Skrevet

Ja jeg har knipset en gang ved et slags uhell/ikke tenke seg om øyeblikk. Var stressa og vesla (14måndter) ville ikke la tørkestativet stå mens jeg hang opp klær, og før jeg hviste ordet av det hadde jeg gitt henne en liten knips på fingerene. Argrer: Ja! jeg vet så inderlig godt at det finnes bedre metoder å lære opp barna hva som er rett og galt enn fysisk avstraffelse.

Skrevet

Jeg har fire barn fra to til tretten. Aldri knipset! Ingen planer om det i fremtiden, holder med å ta tak i armen og snakke her i gården..

Beklager langt svar ;)

Skrevet

Det skjer ikke! Hun er 14 mnd og sta som et gammelt esel, men her er knipsing o.l helt uaktuelt. Jeg synes ikke noe om det, det finnes bedre måter å oppdra unger på.

Skrevet

Nei, har ingen tro på at det er noen god oppdragelse

Skrevet

nei, aldri knipset, klasket eller noe sånt. største er 4 år. kommer heller aldri til å gjøre det.

jeg har vært såpass irritert at jeg har løftet bort og da tatt litt hardt i dem... ikke så de har fått vondt engang.. men likevel at de har kjent det... har andret veldig etterpå.. føles helt feil ut.. det er heldigvis leeenge siden nå og skjedd kun noen få ganger.. noen syns det er helt normalt.. har sett mange gjort "verre" ting enn dette men som sagt for meg føles det feil ut!

hvorfor skal man knipse noen på hånden? hadde du ikke blitt sint hvis mannen din hadde gjort det på deg??

Skrevet

Niks, det verste jeg har gjort har vært å ta tak i armen og si stå her!! når guttungen har vært på vei ut i veien hvor det kjører biler og jeg ba han stå stille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...