UpsyDaisy Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Gutten min har siklet siden han ble født (føles det som), jeg bytter siklesmekke 30 ganger daglig da det renner av ham... Er ikke noe stort problem, men på vinteren er det så dumt for han blir jo så våt og kald når han er ute. Hvor lenge skal dette holde på egentlig? Noen erfaring?
Sjokoladefrik Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Nevøen min på 2,5 år sikler fortsatt mye. I starten var det veldig mye, men har avtatt noe. Må bruke smekke hele tiden, og huden på haken og rundt munnen er rød og sår. Ikke stort å gjøre med stakkar. Vet ikke hvor lenge det vil vare.
Tired mama Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Åja!! Gutten vår begynte siklinga da han var 3 måneder. Siklet og siklet, og vi byttet smekke flere ganger daglig. Det bare rant. Tror det gav seg da han var mellom 1,5 og 2 år....
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Ingen av mine har siklet noe særlig. Men hva med å kjøpe slike ullsmekker ifra f.eks. nøstebarnet? Da vil de jo fortsatt holde varmen ute... Samtidig blir det lunt og godt i halsen.
~Roskva~ Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jenta mi har siklet siden hun var 3-4 mndr gammel, og har ikke sluttet ennå - hun er nå snart 14 mndr. Mengden sikkel går i bølger, heldigvis. Vi er nøye med å bruke ullklær på henne når hun skal ut eller i barnehagen, sånn at hun ikke skal bli kald. Ullsmekker er også en god ting å bruke når dere skal ut.
UpsyDaisy Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Takk for tips:) Ullsmekker har jeg faktisk ikke tenkt på. Det skal jeg kjøpe med en gang! Nå bruker vi ofte smokken når vi er ute for den funker som propp;P men han bruker egentlig ikke smokk på dagtid så det er jo ikke den beste løsningen akkurat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå