Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har ett barn på 8mnd og er ute i permisjon... Det jeg lurer på er, hva kan jeg få av penger?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Det kunne vært værre. Tenk om det var den andre forelder som dessverre måtte flytte inn her....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Du får jo lønn fra jobben nå regner jeg med. Itilegg vil du kunne søke overgangstønad for å "heve" lønnen din akurat nå, hvis den er lav. Du må også søke på , og får: Barnebidrag, Dobbel barnetrygd kr2910. Du vil nok klare deg bra.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 ikke alle som får 2910,- i dobbel barnetrygd da.. det er vel kun om man har full os? at man da får småbarnsbidrag. jeg har aldri fått mer enn 1940,-, har vært alene hele tida
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Du kan også søke bostøtte, noe alle som har liten inntekt kan søke om.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 dobbelbarnetrygd er 1940. Hvis du mottar full overgangsstønad, så kan du i tillegg få småbarnstillegg.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Det som er viktig (som ikke jeg visste) var at du får støtte fra og med mnd etter samlivsbruddet. Vi daterte samlivsbuddserklæringen den 1. i mnd, datèr heller den 30., så får du straks for en mnd ekstra. De er tunge nok de mnd NAV skal ha på saksbehandlingstid... Mitt råd er å ring NAV treygd og besstille en time til en kurator. Da får du veiledning og hjelp til alt du trenger å vite. Jeg får følgende nå mens jeg er i barselsperm (m/lønn fra arbeidsgiver): - Dobbel barnetrygd (2x970,-) - Litt overgangsstønad (for å komme over kneika) - Bidrag fra far Når jeg skal ut i ulønnet perm får jeg følgende: - Dobbel barnetrygd - Kontantstøtte (3300,-) - Overgangsstønad ( ca 11 300,- ) er skattepliktig! - Småbarnstillegg (ca 650,-) - Bidrag fra far Du må også justere skatten din og endre til skatteklassse 2 - enslig forsørger. Det kan også være kjekt å vite at du kan ta de 6 ukene med permisjon som er forbeholdt far (det er bare å gi beskjed til NAV, far har ingenting han skulle sagt til det). Og som nevnt tidligere her, kan man søke om bostøtte. Lykke til! H
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå