Gå til innhold

Boka "Sov Godt" - noen som har denne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den nye av Karin Naphaug. Evt har hatt kontakt med sovekarin, og faktisk fått unger som sover bedre etterpå ?

Rimelig desperat her, minsten våkner mange ganger ila natta - og mener det er morgen klokka 04.30

Han blir ikke tatt opp da, men står og maser. Tilslutt hyler han, sånn at vi er nødt til å ta han opp. Da er klokken rundt 05.30.

Hjelp !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har boken og har hatt hjemme besøk av Karin. Og begge mine to sover veldig bra, så jeg kan virkelig anbefale henne. det er verdt det, søvn er såååå viktig:)

Skrevet

Jeg har den, og jeg synes det var bortkastede penger å kjøpe den. Ankepunktet mitt er at den ikke sier noe om hvordan man skal forholde seg til barn som maser eller gråter og vil opp, og da er man like langt. Hun nevner ferber, men jeg er usikker på om det er det hun anbefaler (hun sier vel at løsningene må være individuelle, og kanskje hun gir mer konkrete råd hvis man kontakter henne og betaler, men jeg synes boka kunne nevnt ulike alternativer). Jeg har ikke lest den selv, men har inntrykk av at ei bok som The no cry sleep solution gir mye mer konkrete råd. Lykke til!

Skrevet

Jeg har boka og har lesst gjennom en del av det som var aktuelt for oss med en liten baby på 2 mnd.

jeg synes det er veldig konkrete råd og fremgangsmåter der, og jeg fikk ikke forståelse for at hun anbefaler ferber. Hun har en metode som er mildere og som hun også anbefaler i forhold til hvilken alder de er i.

Jeg kjøpte boka fordi jeg ser for meg at det er noe jeg trenger på et eller annet tidspunkt framtil barna mine er 8 år, selv om begge to er veldig snille per dags dato......

ikke bortkasta penger uansett, mener jeg :)

Jeg forstår frustrasjon og at 1-2 timer på morran(natta) virker uendelig lenge, men jeg tror dere gjør dere selv en skikkelig bjørnetjeneste ved å ta barnet opp(selv om det hyyyler).Har ei venninne som hadde det noe likt og det varte veldig lenge med ¨å stå opp 0430...også i helgene.....Nokså slitsomt, men jeg tror det er mer slitsomt enn å ha et "hælvete" i en uke med ekstra hylinbg før poden forstår at han har tapt kampen :) Nå vinner han jo hver morgen...

Karin N snakker om at leggerutiner på kvelden også er viktig med tanke på at barna krever samme service hver gang de våkner, som de fikk før de sovnet sist... Så det er jo også noe å se på- kanskje?

Men jeg har hatt det veldig lett og fint med mine to så langt, så jeg vet ikke hvordan det føles på kroppen.

Jeg vet bare at vi har vært nazi på leggerutiner med eldste, også når hun hadde kolikk i 3 mnd, så gjennomførte vi det å være på soverommet fra kl 19 når hun skulle legge seg- hver eneste kveld med hyling i øret fram til midnatt og hun sovnet. resultatet er at vi har ei som VIL legge seg klokka 19 (er 1.5 år nå). Det var tungt som fy, men vi er veldig glade for det nå

Skrevet

Har lest litt i den nå. Leggerutinene våre er omtrent akkurat som beskrevet i boka.

Det vi må endre på, er å gi mindre oppmerksomhet når han våknet om natta.

Håper for guds skyld dette virker - er rimelig på felgen begge to nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...