2 små orkaner Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hvordan ser en morgen ut hos dere? Hvor lang tid går der fra dere står opp til alle er klar til å dra? Skal snart begynne å jobbe og trenger legge en strategi da jeg normalt er litt sløv om morgenen. Takk for svar
yasmina Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Vi staar vel opp ca 1 tme foer. Ungene faar frokost i sofaen mens de ser litt TV og vaakner. Jeg dusjer og smoerer mat til dem. Kler dem og, pusser tenner og gaar. Men naa er mine to 2,5 aar og nesten 4
fox`y Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 mine er 1.5 år og 3.5 år. Jeg stør opp 1t.15 min før vi drar. elste står ofte opp rett etter jeg har vært i dusjen. vasker å kler på han, så spiser han 1 yoghurt mens jeg smører matpakker. Minste tar jeg opp 30 min før vi drar,vasker å steller han, så leker de litt før vi kler på å springer ut gjennom døren:) kjører minste til sin bh først så jeg slipper å kjøre omvei å ta me meg minste opp alle trappene på bror sin bh. de går i 2 forsjellige bh. etter begge er levert kjører jeg til jobb. Rutine er veldig viktig for oss for å få d til å klaffe. Legger alltid frem klær dagen før å årdner sekkene bortsett fra maten, den smør jeg samme dag:)
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Nå har jeg enda en mnd i perm, men hos oss blir det at jeg står opp og gjør meg helt klar. Så vekkes barna, de klees og vi går. Begge spiser frokost der de skal være (bhg og dagmamma) og får all mat der, så jeg trenger ikke tenke på niste o.l. Heldigvis bare en uke i mnd jeg begynner kl 8 og det blir en potensiell stressfaktor.
Gjest mphs Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Har en på 3,5 år og en på 10 mnd. Hun minste ammes enda så da starter dagen med amming. Begge spiser frokosten i barnehagen. Bruker ca.1,5 til 2 timer på alt med levering. Har barnehagen veldig nært så vi går dit.
To trollunger + en spire Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Jeg regner med at jeg kommer til å stå opp 1,5 t før. Steller meg selv først og så vekkes eldste som stelles. Minste kommer jeg til å vekke 1/2 time før vi drar. Pappa smører matpakker og leverer i barnehage på det jevne. Jeg pakker sekkene og sørger for alt alt nødvendig utstyr kommer med og er i orden. De spiser frokost i barnehagen og jeg hjemme eller i bilen på vei til jobb.
Joikaboll@ Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har to barn i barnehagen, 2 skolebarn og Linus på 8 mnd som må være med på all kjøring. Det går så bra, planlegg morgendagen og legg frem alt som skal brukes på morgnen. Klær dere skal ha på, klær/sekker og alt som skal tas med setter du ferdig pakket i gangen. (i bilen vår/sommer/høst) Yttertøyet som skal på legger du i hauger. På kjøkkenet dekker du frokostbordet. Om du bruker 10 minutter hver kveld som det siste du gjør før du legger deg skal du se at alt går lekende lett etter noen dager. Rutinen må kjøres inn :-) Jeg står opp med alle fem barna aleine, vi bruker ca 30-60 minutter. Hender vi forsover oss også, og da rekker vi alt på 15 minutter :-)
2søtesmåh Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Mamma og pappa opp 05:45 og 06:00. Tar baderomsstell og frokost og pakker sekker til barna og finner i deres klær. Vekker barna litt før halv sju, da er det "baderomsstell" påkledning fra innerst til ytterst og er i barnehagen litt før sju. (noen ganger til kvart på sju (som er målet) andre ganger litt over sju) De spiser ikke frokost før de er i barenhagen,- den får de der nemmelig..... Slitsomt, men legger oss tidlig på kveldene alle sammen, og det er godt med lang ettermiddag da..Slutter på jobb 1500,- så hjemme klokka 1530..Jobber like ved barenhagen jeg, og starter 0700:o)
h2lita Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Whao!! Denne står det respekt av Joikaboll:) Skulle jeg klart 5 barn alene om morgenen, hadde jeg nok vært nødt til å stå opp kl fire...eller enda bedre, ikke lagt meg i det hele tatt;) Imponert, jeg!
Joikaboll@ Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Klokka 4 ja.... det er et tidspunkt i døgnet som jeg er død Neida, det er en vanesak. Også hører det med til historien at de to eldste er store da, snart 15 og 11 år :-) Han på 11 må passes ekstra på og mases påv (adhd), sånn sett er nesten 5 åringen enklere :-) Rutiner, rutiner, rutiner og forbredelser er viktig. Hvertfall her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå