Zitro Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hvor lenge varte anfallene dems? Og når vokste dem det av seg? Gutten min har slitt med KRAFTIGE anfall siden han var litt over 2 år, ble hyppig inlagt på sykehus ca hver 4 uke frem til han var 3 år. Nå er han 3,5 år og anfallene kommer fortsatt hypping, men ikke så harde, men dem var derimot mye lenger... før var det ofte over på 24 timer, men nå varer dem natterstid i 4-5 dager... Alle leger sier han vil vokse det av seg innen han blir 4-5 år, men jeg synes virkelig han blir værre og ikke bedre... Han får daglig Flutide, og Ventoline ved behov.
lille je Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Anfallene til min varer som regel bare ei natt, kanskje to. Krupp vokser man av seg rundt seks år ja, men jeg vet et par tilfeller hvor det har vart lenger, til rundt ni.... Gutten din høres veldig plaget ut:( Sover han på kaldt rom? Hever du hodeenden på senga hans? Hvis vår er i form til det er han ofte ute dagen før/dagen etter anfall, da er det mindre sjans for at han blir syk igjen til natta....
Zitro Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2009 Kald rom ja, hevet fotende ja. Nå virker han i fin form, men hosten er der alikevel. Han får altfor dårlig pust til å f.eks dra i barnehagen pga der blir det for høyt tempo. Lurer litt på om noen har vært borti andre behandlingsformer for dette som ikke vi har hørt om...
lille je Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Stakkar, da er han hardt angrepet:( Han får selvsagt ventoline ol rett før han legger seg? Han har ikke teppegolv på rommet sitt? Eller dere har ikke husdyr han reagerer på? Det kan være verdt et forsøk å prøve luftfukter, vet flere som har hatt god effekt av det....
gutta på tur Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Det høres voldsomt ut! Jeg har aldri hørt om noen med så voldsomme anfall. Eldstemann vår var plaget av krupp (men ikke i nærheten så ille...), men ble helt kvitt det etter han fikk fjernet falsk mandel. Håper du får hjelp som fører til at han blir bedre!
Zitro Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Hmmm... han har vært hos øre-nese-hals spesialist, men han nevnte ikke noe om falsk mandel ihvertfall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå