Samsung123 Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jenta på 4 har hostet i hele natt. Får ikke opp noe, men det smeller nede i brystet når hun hoster.... Spurte min mann i natt hva slags hoste det var, og han mente kikhoste.. er det det man kaller slik hoste? Hun er blank i øynene nå, så jeg ringte barnehagen og sa at hun ikke kommer i dag.¨ Hører nå at hun er tett i nesa og kanskje litt lenger ned også. Og så sier hun at hun har vondt i halsen.
Tiddelidu Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Kikhoste? Skal visstnok høres ut som en hund som bjeffer.
Samsung123 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2009 Hund som bjeffer var en perfekt beskrivelse:-) Hun har heldigvis fått en mer normal hoste nå i dag tidlig. Virker som det er en vanlig forkjølelse nå. Snørrete, blank i øynene og hoster/nyser. Er vel ikke så vanlig med kikhoste nå for tiden? Barna er vel proppet fulle av vaksiner mot det.....?
Snupp@ med 3 barn Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Kikhoste er ikke som en hund som bjeffer. Lillegutten min har nettopp hatt det. Det er falsk krupp som har sånn bjeffehoste. Kikhoste er når de hoster "ustoppelig" og liksom "skriker" når de puster inn igjen.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Det er ikkje så lett å høre kikhoste hoste lengere fordi vaksina gjer at den karektaristiske hosten ikkje kjem så tydelig fram. Det kan derfor gå lang tid fra barnet får det til det blir påvist. Er det bjeffehoste så er det falsk krupp, har ungen feber så hadde eg tatt ungen med til legen for å få sjekka crp fordi falsk krupp kan vera starten på ein infeksjon, også ville eg ha fått noko for det til å ha liggans. Det kan godt komma tilbake. Begge mine har falsk krupp men dei har ikkje fått feber når dei har det så eg har ikkje sjekka crp på dei når dei har hatt det. Det var det legen sa til meg når gutten min hadde det første gongen. God Bedring
Gjest Morn du Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Ikke helt vanlig med kikhoste, men det er en del som får det selv om de er vaksinert, bare i en mildere form. Det er jo da tror jeg- pga alle de som ikke blir vaksinert, selv om ikke alle de får det... Og det er et he..... når det står på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå