Gå til innhold

Dette med UL termin versus egen termin....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når graviditeten var planlagt. Eggløsning ble målt og påvist. Vi hadde oss èn gang. Så får jeg en termin basert så 1.dag siste mens og antall dager syklus.

 

På UL mener jormor at terminen må flyttes 12 dager frem ift min termin pga størrelsen på barnet.

 

Det betyr jo at jeg ble gravid 12 dager før jeg hadde meg....blir jomfrufødsel det!!!

 

Jordmor mener hun har rett og er ikke åpen for hva jeg sier.

Hvordan kan de mene å være så sikre?

Vi vet at egget mitt er mottakelig i max 2 døgn.

Sæden lever i max 5 døgn.

Regnestykkete er ikke akkurat vanskelig dah......

 

Forrige gangen måtte jeg virkelig krangle, allikevel ble terminen flyttet 4 dager frem (JM ønsket egentlig å flytte den 14 dager frem, men gav seg til slutt)

 

Dette er jo bare for dumt...

Flere som opplever det samme?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de følger jo alltid ultermin pga størrelsen på barnet. Uansett om det ikke kan være slik pga mens osv...

 

Jeg fikk heldigvis bare noen dager forskjell forrige gang, så ingen krangling da. Men vet om mange i samme situasjon som deg. Og jordmødrene går ut fra UL-termin uansett de..

Skrevet

De bare er sånn!! Søsteren til min kjære hadde regnet ut at hun skulle ha termin i dagene rundt årsskifte 07/08, men fikk satt termin 15 januar.. Gutten kom 28.desember og veide 3800g og var 53cm!!

 

Stol på din egen termin! :-) Ungen kommer når den kommer, og ikke bli overrasket om den kommer rundt DIN termindato ;-)

Skrevet

Selvklart kan de ta feil på Ul

 

Barnet kan være størrre eller mindre.

Jeg var veldig sikker på min mens termin .. Å jeg fikk UL termin 13 mai..Mens termin in var 3 mai.. jeg fulgte min egen termin.. menstermin..å han kom 2 mai!!! Dagen før menstermin.

Nå har jeg mens termin 13 august og UL termin 15 august så ikke så forskjell.

Jeg følger menstermin jeg.

 

 

Skrevet

Fostre vokser forkjellig og ul termin er ikke regnet tilbake etter når barnet ble unnfanget. Men det er altid ul termin en skal gå utfra fordi de vokser forkjellig. Sann er det bare.

Skrevet

Med nummer tre ble jeg flyttet 15 dager! Jeg protesterte veldig men kom ingen vei. Enda jeg som deg visste når babyen ble til. I mitt tillfelle testet jeg pos før babyen ble unnfanget ifg ul-termin. Det jordmnoren som utførte ul slo i bodret med var at det befruktede egget kunne gå i dvale, altså slutte å utvikle seg en tid for så å utvikle seg normalt .... (det rare da er at jeg i uke 8 var på ul og da stemte ul og mens termin., Så egget må da ha blitt befruktet gått i dvale, vokst i mega fart frem til uke 8 og så dabbet veldig av frem til ul:-) hehe...)

 

Uanesett, jeg og jordmoren som jeg gikk på kontroll his og fastlegen min, ble enige om å følge min termin. Basert på når jeg bel veøldig dårlig,kjente spark og hørte hjertelyd varf det umulig at ul terminene kunne stemme. Og jeg var redd for å gå på overtid. Sykehuset er vansl\keligere å forholde seg til, de ser kun på ul termin. Men siden min bel flyttet mer en 14 dager fikk jeg litt mer oppfølgnig og kunne komme på overtidskontroll litt tidligere. Dette var det fastlegen og jordmoren min som skulle henvise. Men det ble ikk enødvendig for prinsessa kom nøyaktig på min termin hun., Mindre enn snittet men det er alle tre ungene mine, så det er bare sånn det skal være det .Vi får bare små barn...

Skrevet

Jeg regnet min termindato til å være 7.mai 2009, mens legen mente det var 8.mai, basert på mensen. Da jeg kom til UL, va jordmor så usikker at jeg måtte på ny UL litt over en måne etter på. Da jordmor hadde målt barnet, kom hun fram til at termindatoen min er 2.juni 2009.....det er snakk om nesten en måne i forskjell det! Så jeg vet ærligtalt ikke hva jeg skal forholde meg til :P

Skrevet

Men hva med permisjonen da? Vi starter permisjonen 3 uker før termindato. Er det "lovbestemt" at vi må ut 3 uker før ULtermin, eller kan jeg starte permisjonen 3 uker før min og legens termin?

 

 

Skrevet

theresitah:

forhold deg til din egen termin. Gunnen til at det ble en dag forskjell er fordi det finnes ulike tabeller.. på tidlig UL ble jeg flyttet to dager frem, greit nok, men alikavel kan det ikke være jomfrufødsel hehe.. Har hatt fastlege bytte mellom to legebesøk.. den første ga meg termin 12august, den andre 11august. Jeg spurte hvorfor, det var pga ulike tabeller de regner ut på. Men ifølge menstermin min stemmer det godt med rundt disse tider :) Vi damer vet da best, ikke sant?

Barnet vokser jo i rykk og napp i begynnelsen, så ULtermin er ikke så trygt å stole på.

 

Lykke til på ''reisen'' :)

Skrevet

Med mitt forrige barn fikk eg en mens termin på 2.oktober, mens ul-terminen ble på 19.oktober.. Nesten 3 uker etter min termin. Eg fødte 4 uker før ul-termin, og barnelegen på sykehuset sa da at jenta var ikke født 4 uker for tidlig, han sa at det var nok min termin som stemte. Eg prøvde også å krangle med han som tok ul, men han var så påståelig at det virket som det var han som hadde gjort meg gravid...

 

Nå har jeg ikke vært på ul enda, men vet at de ikke kan sette meg tilbake så mye da jeg tok en hcg-prøve i uke 7 ca, og den kunne fortelle meg at eg var 6 uker eller mer på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...