Tigerpote Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Testet positivt på fredag, og gav meg selv tiden fram til søndag ved midnatt:) Som en symbolsk handling, knakk jeg to sigaretter i flere deler, en for da jeg begynte å røyke, for mange år siden, og en for den siste jeg akkurat røyket. Da er ringen sluttet, og jeg er fra og med i dag røykfri! Det er en herlig følelse. Nå har jeg ikke bare meg selv å slutte for, men også for barnet. Vi skal begge puste inn frisk luft:-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Flott gjort, skal se at du og knøttet får en bedre hverdag.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 For å belønne deg selv,- så hver gang du er og handler,- og du ellers ville kjøpt røyk,- ta ut disse pengene og legg i et glass/skrin ol...Til sommeren kan du unne deg noe fint,- eller om du klarer å vente,- til jul ) Jeg regna ut at jeg brukte mellom 150 og 300 i uka pårøyk før jeg slutta (for 6 år siden,- tror jeg det var....) og la ut dette hver uke i noen måneder fremover...skal si det blir litt ) Men jeg måtte bruke det på n oppvaskmaskin og økt forsikrngspolise...Men da var det jammen bra at jeg hadde spart disse da ) ELlers gratulerer med "the one and only" rette beslutning..Du vil snart merke at det er MYE verre å gå og vente på første fest uten røyk, første frokostkaffe uten røyk, første venninde-kafebesøk uten røyk osv enn hvordan det føles når man er midt oppi det ) Da går det nemmelig som regel VELDIG greit ) Lykke til
Tigerpote Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2009 Hei og takk til dere som har svart! Det har vært en merkelig dag, spesielt i morges! Er vant med å røyke under kjøkkenvifta tidlig på morgenen og drikke ganske mye kaffe. I dag var det en kopp kaffe, thats it liksom. Var faktisk veldig tidsbesparende. Har følt at jeg har hatt bedre tid i hele dag, fordi jeg ikke har måttet stresse for å ta en røyk. Kjenner at jeg syntes det nesten var trist å ikke røyke i morges, men jeg SKAL klare det! Må tenke på barnet hver gang jeg får lyst på røyk. Det var en lur ide angående pengene! Tror jeg bruker, nei HAR brukt mellom 1000 og 1200 kroner på røyk hver måned! DET blir mye penger det! Pengene skal i så fall gå til litt større klær til meg etterhvert, og utstyr til barnet:-) Takk for tipset!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Vil bare gi deg et digert klapp på skuldra og begge tomlene opp; - kjempebra! Merker at du er motivert, og da går det bra=) Stå på videre, lykke til!!
Tigerpote Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Tusen takk for det!:-) Er veldig motivert også, fordi jeg hele tiden, i flere år faktisk, har sagt at jeg vil slutte den dagen jeg blir gravid. (Eller ble 3 dager etter jeg fant det ut da;)). Er innstilt på at det kan bli hardt, men må bare bite tenna sammen. Skal gå bra dette :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Kjempeflott! Noen klarer å slutte lett, fordi egoismen blir satt til side. Dette der ser jeg du klarer Barnet kommer foran en mors egne behov fra første stund hos deg. Du klarer det!
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har også sluttet i dag =) Og mannen min! Er ikke gravid, men fant ut at det var "virkelig på tide" å slutte for godt nå. Lykke til )
Tigerpote Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2009 Takk og lykke til til deg/dere også.-) Første dag gikk fint!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Så bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1- vær stolt av deg selv- se frem til når du har stått opp om en 3-4dager tar en dusj- tar på deg parfyme og helt- rene klær- og så lukter du godt!!- skift sengetøy og kjøp deg noe nytt for de pengen du har spart på de to første ukene.. sett deg små klapp-på-skulderen-mål underveis- bare for å minne deg selv på hvor utrolig bra det er det du gjør nå!- hilsen en som har vært der du er
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #11 Skrevet 10. februar 2009 Gratulerer! jeg gjorde det samme, sluttet da jeg ble gravid, men har slitt med å slutte i flere år. Jeg har også det pengetrikset på lur. Ikke slik at jeg fysisk legger tilside penger, men jeg regner på det, og vet jeg har mange flere tusen mellom hendene nå. Jeg har også et annet triks: kjøp deg et belønningsplagg, parfyme, bok etc hver måned. Altså, ikke spar pengene - men sløs dem vekk på noe kjekt. Etterhvert, når du har vært røykfri et år eller så, kan du jo begynne å spare pengene - men nå i begynnelsen må du belønne deg masse, og på en like "symbol" - ladet måte som da du sluttet. En annen ting: nå som du ikke røyker vil du få bedre luktesans i løpet av 72 timer. Kjøp inn god parfyme, duftende kremer, hårkur, luxusshampo, etc. Jeg sa til kjæresten min: nå har jeg 7 gode lukter spredt over hele kroppen, se om du kan lokalisere dem. Han var henrykt over at jeg ikke stinket røyk lenger, og jeg ba han også komme og lukte på meg hver dag og si hvor godt det luktet av håret etc.. (Jeg også røyket INNE om morgenen, før frokost liksom. Herre gud. Nå grøsser jeg bare ved tanken.) Eller: begynn å strikke et babyteppe. Hver gang det klør i fingrene, tar du strikketøyet opp av veska - og tenker på babyen og deg. Lykke til!
Tigerpote Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2009 Hei igjen, og tusen takk for all oppmuntringen dere gir meg!:-) Mange gode råd og tips her. Er i dag 2 nå, og foreløpig går det overraskende bra! Er verst på morgenen, det var liksom noe av det mest "koslige" jeg visste; drikke kaffe og røyke om morgenen. Ja, litt ekkelt at jeg røyket inne, men har en veldig kraftig vifte, så håper det ikke lukter røyk på stua... Og var "bare" om morgenen. Føler ikke at luktesansen er bedret, men det er vel for tidlig. Imidlertid drakk jeg en kopp kaffe (skal vel ikke drikke mer enn det), som smakte som vanlig. Lagde meg deretter en kopp te, og det gjorde meg kvalm! Æsj, ble en bismak på teen på et vis. Sikkert pga graviditeten det da;) Rart å være røykfri, for har røyket leeenge, alfor lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå