Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilser pent, ny i klubben, men ikke i gamet...

Følt at jeg har ventet siden jeg ble 15 omtrent tror jeg, men da vært veldig klar over at det KUN har vært i fantasien..

Var flink pike og ventet og ventet, og nå er jeg 22år og mamma til en jente på snart 13 mndr.

MEN, jeg har så lyst på en til at jeg holder på å sprekke...

Samtidig så VET jeg at vi må vente litt til.

Så jeg tar pilla mi med et sukk hver kveld;)

Fant dette forumet, tror det kan være tingen. Er så lei av å snike rundt på gravidforumer... Hjelper jo ikke at det er 5(!) rundt meg som venter baby i juli/august 09...

Ser frem til å bli "kjent" med dere damer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Fluen, og velkommen til "klubben" :)

Jeg føler det samme som deg, at jeg har ventet siden jeg var 15 omtrent, men kun i fantasien. Jeg venter fremdeles da, har ingen barn enda... Er student, men er endelig ferdig til våren! Ville gjerne bli mamma mens jeg var student, men alle rundt meg har mast om at jeg må vente til jeg er ferdig å studere, så det har jeg gjort med tungt hjerte... Nå er jeg egentlig glad jeg har ventet, i og med at ventetiden snart er over. Tror det er tungt å lese til eksamen med en liten en i huset selvom mange klarer det helt fint.

Når skal du sette i gang med nummer to? Jeg tenker å prøve å bli gravid i sommer hvis jeg får jobb. Gleder meg sååå masse! Likevel blir jeg litt småstessa av tanken på å bli gravid i og med at jeg ikke har noen nære venninner med barn, og de fleste vil antakelig vente i mange år til. Jeg er 23, og syns egentlig det er en fin alder å få barn i, men det har liksom blitt vanlig at folk vil bli 30 før de får barn... Jeg vil ikke vente så lenge!

Vi har en spennende tid foran oss som prøvere, og jeg kommer til å glise i lange tider når jeg får en positiv test:) Er spent på om jeg klarer å holde på hemmeligheten hele det første trimesteret.

Skrevet

dTakk for det :)

Så flink du er som venter tålmodig..

Er så dårlig gjort synes jeg, at andre skal ha så mye meninger om hva vi "må bli ferdige med" før vi får barn.. Når vi ventet vår første var det omtrent ingen som mente det var rett tid for oss. Beklager, men jeg har ikke tenkt til å vente fordi andre mener det er riktig.

Skjønner deg godt i forhold til studiene altså, for jeg prøver meg på generell studiekompetanse nå, og det er ikke bare bare.. (selvom jeg må innrømme at det er mere meg og min selvdisiplin det står på enn den lille;)

Vi tenker å sette igang med prøving i mai juni.. har igjen to og et halvt brett med piller, og da tenker vi på å ikke hente ut flere..

Men sambo er lærling, med fagprøve i mai, så vil vente til han er ferdig med det. men da er det spennende å se om han får seg noe jobb med en gang. Også må vi flytte før nr to kommer, for nå bor vi på 53kvm med en ettåring.. Og vi venter på en leilighet som vi skal ta over etter min bror, men han flytter innen max to år. Og dermed er alt litt usikkert..

Men hvis alt går etter planen, så prøver vi fra tidlig sommer :o)

Gleder meg også enormt mye, klarer nesten ikke vente.. Og planen er å holde det skjult for omverden frem til magen buler og vi er over første trimester (bortsett fra en venninne da, som er daglig oppdatert om ønsket omtrent), men blir spennende å se ja;)

Skrevet

Vi skal også prøve snart, eller for meg føles det som lenge..

Har tenkt å begynne prøvingen i oktober, så jeg rekker eksamene før jeg føder:)

Er det flere som skal prøve så sent på året?

Skrevet

Hei!

Slenger meg på her jeg også=)

Er ei jente på 23 år(snart 24), har ei datter på 3,5 år=)

Hadde det vært opp til meg hadde jeg blitt gravid igjen for lenge siden!Har så lyst på en til, men samboer har ikke hatt så lyst enda...MEN nå er han på glid, og vi har bestemt oss for å prøve igjen til sommeren=)...Jeg gleeeeder meg så!!!

Bruker spiral,men i juni så skal jeg ta den ut!Håper det ikke tar mange "forsøkene" før jeg blir gravid!=) Føler meg nesten utålmodig....

Når det gjelder deg som skal prøve i oktober: Gjør ferdig eksamene dine først. Det er det letteste, men skjønner at du syntes det er lenge til, men husk: Tiden går fort=)

Skrevet

Jeg skal også ta eksamen, men ifølge planen er jeg ferdig med første etappe til høsten..

Vi har jo da ikke bestemt noen tid helt enda for prøving. Venter og ser når vi får leiligheten, og om det blir vanskelig for sambo å få jobb etter fagprøven.

Sikkert uinteressant for alle andre, men her er våre planer og grunner:

Har ei jente født jan 08, vil ha to forholdsvis tette.

Jeg er uten utdanning, men tar studiekompetanse som privatist nå, med tre eksamener til sommeren og tre til høsten.

Vi venter på en større leilighet, og får den om MAX to år. Her kan vi ikke bo med to barn, har 53 kvm og ett soverom. MEN vi har funnet ut at om det tar tid med leiligheten, så kan vi bo her den første tiden med nr 2, men ikke lenger enn 6mndr.

Jeg jobber natt, så vesla er hjemme enda. Begynner deltid barnehageplass til høsten.

Så: Om jeg blir gravid til høsten, så rekker vi fint innkjøring i barnehage før jeg blir stor og tjukk;) Jeg rekker resten av eksamenene i god tid før fødsel. Jeg får tid til å jobbe en del ekstra for å tjene opp litt mer permisjonspenger (hvis formen er bedre enn forrige gang). Gravid til sommeren, slipper høygravid i varmen, slipper også å være høygravid i jula. Vårbarn som da er ca 2 år etter første. Og på våren da er det ikke så lenge til maks tiden før vi får ny leilighet.

Dette er grunner FOR å bli prøvere til sommeren..

Grunner imot:

Lite penger og plass, godt å nyte tiden med snuppa alene..

Ser dette svart på hvitt nå, så taler det egentlig ganske for seg selv.. Kanskje vise dette til sambo? HIhihi;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...