Castho Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Hvor stort leier dere? Hvor mye betaler dere i måneden? Føler dere at det usikkert å leie siden det ikke egentlig er deres eget?
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Jeg betaler 8300 for 69 km2 i Trondheim sentrum Eneste grunnen til at jeg leier er at jeg ikke får lån. Vet ikke helt hva du mener med usikkert, men har 2 mnd gjensidig oppsigelse i kontrakten min, så om huseier bestemmer seg for å selge ellerno så kan det fort bli stress med å finne seg noe nytt ja.
vildejenta Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 leier et hus som er i 2etg, grunnflate på 93kvadratmeter. betaler 4500kr syns det er greit å leie pga vi ikke får lån nå, men jeg ville mye heller hatt mitt eget, har fått noen merker i gulvbelegg osv som vi sikkert må betale for når vi flytter, så på den måten er det kjedelig... har 3mnd oppsigelse så jeg føler ikke at det er veldig usikkert itilfelle utleier bestemmer seg for å selge, er ikke så lang tid til å finne noe annet men det er ikke noe jeg går rundt å tenker på..
Ajam Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Betaler 6000,- for 50 kvadrat meter. Er alenemor, og har ikke høy nok inntekt til å få lån. Men ja, er veldig usikker på å bo her. Trives godt, så jeg håper vi får bo her til vi selv ønsker å flytte.
LadyLuck & Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 3r ca 60kvm. 7000 i mnd, to mnd gjennsidig oppsigelse.. Bortsett fra tull med rørene føler jeg meg trygg..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 65kvm - betaler 7500. Er i en "seksmannsblokk" ( to etasjer - 3leil i hver etasje). Vi har leil i andre etasjen. Det er en utetrapp rett opp til døren - så føles litt mer "eget" enn å gå inn i en gang også gå opp en trapp. hehe Har en veranda på noen kvm i tillegg. Føler meg sikker på at huseierne ikke kommer til å selge leil, men jeg ville heller hatt mitt eget... Håper bankene vi har vært i kontakt med gir oss et klarsignal snart :D
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Er forresten en treroms. Daniel har det største rommet (og det er stort... Større enn tv-stua vår. Så har tv-stue og en ministue/m kjøkken. Et forhvis stort bad. Jeg og samboeren har ett litt mindre soverom. Gangen har en stor skyvedørsgarderobe - noe som gjør at vi får utnyttet plassen GODT. Har bl.a klesskapet til meg og samboeren inni der, for å spare plass på rommene.
Mamma mjaua Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 haha nå ble jeg flau. 8700 kr i mnd for 31 kvadrat, inkludert vann men ikke noe annet:P
chill+enda en til Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Vi bor noen minutter utenfor Bergen sentrum. Betaler 5800,- for en leilighet på ca 90 kvm(+). Leiligheten er i en enebolig, og vi disper kjeller og hage i tillegg til leiligheten. Tviler på at utleier kommer til å selge. Har ingen hast med å kjøpe da vi trives utrolig godt der hvor vi bor nå, og boligprisene i vårt område er temmelig høye.
StrøkenFrøken Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Leier 80kvm rett utenfor bergen sentrum, 7000 i mnd inkl ALT, Føler ikke det er usikkert, men ville heller hatt mitt eget for jeg føler jeg på en måte kaster pengene ut vinduet..
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 7000 for ca 70 kvm. Skulle gjerne eid i stedet, men det har vi ikke råd til enda. Blir nok med tiden det og Vi har 3 mnd oppsigelsestid, og jeg kjenner at det er litt usikkert i forhold til den sokkelen vi leide tidligere da jeg hele tiden tenker at huseier sikkert kommer til å selge leiligheten etterhvert og at hun har valgt å leie ut når hun flyttet pga boligmarkedet og prisnivået for tiden. Sokkelen var liksom ikke usikker på den måten - der bodde jo huseier i samme huset og hadde ingen som helst planer om å selge noe som helst - så der bodde vi jo veldig trygt med mindre vi brøyt kontrakten på noe vis. Men 3 mnd er jo i alle fall nok tid til å finne på noe lurt dersom det skulle skje - og vi har en veldig grei husvert her som sikkert ville gitt oss heads up enda bedre tid i forveien dersom hun bestemmer seg for å selge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå