lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 har begynt å gi smaksprøver, noen små skjeer hver dag med maisgrøt. Men han ser ikke ut som at han liker det. han lager grimasjer for hver skje og viser tydelig at han ikke liker det. litt usikker egentlig på om han ikke liker smaken eller om han synes det er ekkelt med noe nytt i munnen, og det ser ikke ut so han liker å få skjea i munnen heller... skal jeg bare fortsette med samme grøten? eller bytte sort? gahan litt fruktmos, men fikk omtrent samme reaksjon... smattet kanskje litt mere. storebror var aldri så skeptisk til grøten, hehe!
Solskinnsjenta Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Jeg antar at det er pga liten vekst at du har begynt å gi grøt såpass tidlig? Hvis ikke ville jeg faktisk sluttet med det! Tarmene til gutten din er faktisk ikke godt nok utviklet til å takle grøt enda... Hvis gutten din har stagnert i vekt til tross for hyppig amming/ at du gir ca 1 liter mme om dagen så er det noe annet! Da ville jeg fortsatt med samme grøten, men kanskje blandet den enda tynnere. Noen grøter (Holle sine bl.a.) kan blandes til velling som gies på flaske. Da må du bruke vellingsmokk, men det finnes i de fleste butikker (har større hull enn vanlig flaskesmokk). Det tar tid å venne barna til nye smaker og konsistenser. Du må bare være tålmodig og bruke god tid. Husk også at han ikke skal ha med enn 1-2 t-skjeer sånn helt i starten. Vær også forsiktig med å gi grøt om kvelden da det kan gi magevondt og ende med nattevåk og skrik.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2009 takk for svar. ja det er pga av liten vekst, han veier for lite, ligger heeeelt nederst på kurven, nesten under, og den flater ut isteden for å gå oppover. han er tynn, og kort. ammer masse, og gir mme i tillegg, men det hjelper ikke. jeg lager grøt av 1 teskje pulver, får vel i han 1-2 teskjer tilsammen på 1 måltid.men skal prøve å lage den enda tynnere kanskje. gir det på formiddagen, aldri om kvelden. hadde ikke tenkt å gi han noe før han var 6 mnd, men helsestasjonen ville at jeg skulle begynne pga vekta.
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Kanskje det hjelper å gi han velling?? Bare lage grøt i ei flaske med stort hull i? Eller så ville ingen av mine ha tynn grøt, måtte lage vanlig tykkelse og da spiste de:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå