fox`y Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Nå har vi utsatt den flere ganger pga sykdom,lillemann på 1.5 år plages mye med imunforsvaret så han blir lett syk. han hadde feber sist uke å hoster ennå ganske mye.(astma barn han også) Jeg er så usikker på den vaksinen altså. Flere som har vært usikker på den??? Elstemann fikk mmr vaksinen.
mumsima Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Ikke ta den før du er sikker. Det er helt valgfritt. Jeg begynte å få øynene opp for at vaksiner kanskje ikke var bare bra, da jenta mi var rundt 1 år. Fram til da hadde hun fått alle vaksinene i vaksinasjonsprogrammet. Men så ble jeg usikker pga en del ting jeg hadde lest og hørt. MMR-vaksinen bestemte vi oss for å vente med, inntil vi fant ut mer. Jeg har lest og lest, og føler meg fortsatt ikke trygg. Jenta er nå 3 1/2 år og har fortsatt ikke fått MMR. Gutten vår på 1 har ikke fått noen vaksiner. Vi får rett og slett ikke bestemt oss! Men har slått meg til ro med at det er helt greit å vente. Dessverre har jeg fått inntrykk av at det er store mørketall ang. vaksineskader og sykdom i etterkant. Det er visst heller ikke bra for immunforsvaret på små barn. Opplevde selv at jenta mi sov og sov og sov etter en av de få vaksinene hun fikk. Og om morgenen etterpå hadde hun blå lepper. Ble litt skremt da ja. Har dessverre ikke tid til å skrive mer nå, men uansett er vaksinasjon frivillig. Anbefaler deg å søke informasjon selv, ikke bare på folkehelseinstituttet. På vaksinedebatten her inne, finnes det tråder med tips til hva man kan lese.
mumsima Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Dytter litt i tilfelle du ikke har sett svaret. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå