Gå til innhold

Dere som ammer; Hva reagerer deres små på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke helt hva jeg måtte være litt forsiktig med å spise da jeg ammet jenta mi (spesielt da hun var nyfødt). Varierer jo fra barn til barn, men greit å vite hva man skal være obs på..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting:) Kan spise alt jeg vil i de mengder jeg ønsker:D:D

Skrevet

Ingenting her heller. De første ukene hadde han en del mageknip. Trakk opp bena etter seg, og sutret og gråt litt på ettermiddagene. Men dette gikk gradvis over etter en måneds tid. Hadde ingen sammenheng med kostholdet mitt, men var nok mer resultatet av et umodent tarmsystem.

Har ikke proppet i meg kål, druer og rød løk, men heller ikke holdt meg unna.

Skrevet

Sier som helsesøstra sa; Alt med måte :) Ikke vær redd for å prøve deg frem hva ungen reagerer på.. Her fyller ungen min 3 uker på Fredag og merker heller ikke at hun har reagert på noe jeg har spist. Hun har kun hatt ordentlig mageknip en gang. Men er forsiktig med syrlige frukter, drikker ( Jus, brus og kaffe) , kål, løk og sjokolade.. Bare sånn de første ukene mens magen hennes er så sensitiv :)

Skrevet

han fikk litt luftsmerter av løk, sterkt krydret mat. Men elers så reagerte han ikke på noe spesielt.

Skrevet

Rød løk tror jeg ikke var så populært.

Skrevet

Jeg spiste alt. Tenkte ikke over det engang. Spiste det jeg hadde lyst på av gammel vane. Jenta mi har ikke reagert på noe jeg har spist.

Skrevet

han har ikke reagert på noe. hvis det er noe så er det fersk chili i maten. men har bare spist det to ganger mens jeg ammet, så jeg vet ikke sikkert. jeg har ikke helt troen på at det er alt mulig barna reagerer på gjennom morsmelka.

Skrevet

Den første måneden reagerte hun på:

Appelsin, løk, rødpølse, servelat, brunost, jordbær, sterkt krydder, melk, brus, sjokolade, egg... (Meste parten jeg har intoleranse mot egentlig)

Nå er hun 2,5 mnd:

Løk, jordbær, sterk mat, melk

Kan spise små mengder sjokolade, drikke ett glass brus og spise litt appelsin (juice og saft)

Men kan ikke blande det, en ting om dagen:P

Skrevet

Så det går jo over desto mer utviklet tarmsystemet blir! Det er så deilig for mor:D

bare å teste litt...blir det skriking en dag, så tenk over hva du proppa i deg og test en og en ting...:)

jeg har mye matintoleranse, så det er nok derfor ho også reagerer...

Skrevet

haha, min har faktisk bare reagert på paprika, av alle ting:P

Skrevet

ALT som inneholder kumelkproteiner + egg :\

Ikke mye snadder igjen til ho mor!

Skrevet

De første ukene var det kaffe, sjokolade, brus og ketchup. Prøvde da ikke kål og løk. Nå er hun over 2 mnd og har ikke reagert på noe den siste uken da jeg har prøvd meg fram - før igår... Da spiste jeg gryterett som blandt annet inneholdt erter. Har gitt sukkervann 2 ganger fram til igår, men da trengte hun en solid dose! Skrek som bare det!

Skrevet

ALT! jeg har prøvd meg frem med masse mat forskjellige dager. kuttet ut. prøvd litt igjen. det kan ikke være tilfeldig.

uutroolig kjipt ja, men jeg føler ikke det er noe tap. så lenge jeg får ammet.

fikk smake litt på skrekken av å miste melka i går. så jeg er veldig taknemlig :)

hun blir foresten 6 uker til fredag

Skrevet

Han reagerer ikke på noe, jeg spiser hva jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...