Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 jeg ringte nav fordi jeg har blitt alene og trengte litt hjelp til å finne ut av ting hadde masse spørsmål, etter masse venting ble jeg satt over til den som jeg skulle snakke med, Dpør først om det går ann å sette opp avtale for møte men nei det gikk ikke, da mått ejg komme til kontoret om morgenen og sitte i kø og var jeg heldig så fikk jeg komme inn første dagen fikk jeg beskjed om. Jaha ja så jeg skal ta med meg en 1 åring og en to åring på en reise som tar over en time hver vei, og hvor jeg må bytte buss flere ganger. Og så sitte på kontoret der en hel dag og håpe på time. Forklarte fort at det nok ikke var mulig nei. Kan ikke utsette barna for det. Men sa jeg da får jeg heller spørre spørsmålene mine på telefonen nå da, joda var bare å spørre, spurte første spørsmål: nei det visste ho ikke, neste sp.mål : nei det var ho jaggu ikke sikker på. Hmm, så jeg spurte ho om det ikke vvar ho som jobbet med os og andre stønader til enslige foreldre. Men joda det var det. Men ho var så ny der sa ho at ho ikke hadde fått satt seg inn i allt. Seg spurte om og så skulle ho ringe tilbake med info eller sende skriftlig. Så satt meg ned og skrev brev da utførlige spørsmål med den info hun skulle trenge for å svare. 2,5 uke senere fikk jeg svar i posten (altså i går), der lå en konvolutt med søknadskjema på os og utvida barnetrygd og et brev hvor det sto at om jeg lurte på noe så kunne jeg ringe................. Må inrømme at jeg var ikke bare litt sint da. Jeg fikk ikke svar på et eneste av spørsmålene mine, og jeg hadde skrevet i brevet at jeg allt hadde fyllt ut disse søknadene. Altså spurte jeg ikke etter dem men annen info. Så nå får jeg vel ringe dem på mandagen igjen og da er de jaggu best at den jeg snakker med kan gi noen svar. og så skal jeg sjekke at de har motatt og registrert søknadene mine samtidig. En ting jeg har lært med nav her er at man skal mase og mase så de ordner opp bare for å bli kvitt maset ditt. Blir snart like ille her som i england. Ei veninne av meg fortalte oppgitt at ho skulle ha et papir fra regeringen som skulle leveres med en søknad. Da måtte hun gå til et kontor , for å få utlevert et skjema med et telefonnummer. Så måtte hun ringe det telefonnummeret for å få tilsendt et skjema som hun igjen måtte poste til det kontoret hun allerede hadde vært på. Altså reglene var slik at ho kunne ikke bare få skjema fra kontoret direkte og kunne ikke levere det personlig........ Og så måtte hun vente i to uker før dette kontoret sendte papiret til henne med post. Noen ganger tenker jeg at nav her er jaggu ille langt unna når det gjelder å være vanskelig til tider.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Skal gi deg et godt tips: Send dem en e-post. Da kan du svare med oppfølginsspørsmål helt til du får skikkelige svare, og så har du alt skriftlig i tilfelle det skulle bli noe tull senere. Du finner e-postadressen til ditt kontor på nav.no. Du får svar i løpet av noen få dager.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 har faktisk prøvd det før jegringte men fikk aldri noe svar på den, samme skjedde en gang tidligere når jeg lurte på noe med foreldrepenger for noen mnd siden. HI
trillemamma Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Her finner du mye info. Har du lest her? http://www.dinbaby.com/forum/thread/136896000
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Still sprøsmplene dine her da? Kanskje du får svar? Ellers står det meste grundig forklart på nav.no.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Nei går greit har ordna meg svar fra annet hold jeg, var ikke det men var det faktum at jeg fikk beskjed å sende brev for svar, og så får jeg ingen svar overhode. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå