Gå til innhold

Hvor mange dyre-lyder kan deres små?


nungo

Anbefalte innlegg

Lillemor nøyer seg fortsatt med "bææ" - det har hun sagt omtrent en måned nå og hun sier det (stort sett) bare når hun ser en sau/lam så jeg tror hun har skjønt noe i alle fall. Hvilke dyre-lyder sier dere små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ingen. Lillemann sier ett ord, og det er pappa. Jeg kommer til å bli veldig skuffet om han lærer seg bææ og møø før mamma... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må hellere forberede deg :-) Lillemor sier nemlig ikke mamma ennå enda hun kan flere ord, pappa selvsagt, hest, hei og ha det. Storesøster var nesten 16 måneder før hun sa mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rekner med at det blir både bil, lys og pus før han begynner å tenke på mamma. Han sier baba, og det tror vi at er meg, men bortsett fra det så går det altså kun i pappa. Ingen antydning til dyrelyder heller ennå, men han synes det er kjempemorsomt når jeg sier mjau, voff og nøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M grynter når vi peker på grisen i boka. Men det må sies at det må være akkurat den grisen; han ville nok ikke gryntet om han så en gris i virkeligheten, for den koblingen blir nok for vanskelig for ham :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene sier "bæ" til sauen.

Og "uæh" til løven.

Ellers sier hun "bø" for kua... :o)

 

Men hun synes det er veldig artig å si "bæ", så hun sier gjerne "bæ" om alle dyr hun ser. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, du hadde rett, de første dyrelydene kom før mamma. I løpet av ett minutt idag sa han både møø og bææ til sauen og kua i boka si. Mamma lar fortsatt vente på seg. Meg jeg ble veldig stolt over at han har lært seg noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan si mø når vi peker på et bilde av ei ku og spør hva kua sier. Han har så vidt begynt å si bæ også. Han "bjeffer" når vi spør hva Bamse (bikkja vår) sier. Grynting er litt vanskelig å få til, så det høres likt ut som bjeffing:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min "snakker" med katten om det teller :) De har faktisk ganske lange samtaler, jeg kan oversette for det er ganske tydelig:

 

Bolla: kan jeg leke med deg kan jeg leke med deg kan jeg leke med deg!!!!

Pus: slutt å mas slutt å mas slutt å mas!!!

 

Sånn går nu dagan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...