Gå til innhold

Lege/jordmor

Maja Mim Peter og twinsa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er helt fersk med positiv test i dag og er hoppende glad! Når kontaktet dere lege/jordmor? Hvor tidlig er vanlig? Dette er første gaviditet.... Håper spiren min klamrer seg fast!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!:0)

Jeg testet positivt på fredag, og er mitt første svangerskap også:) Jeg stilte det samme spørsmålet, og fikk som svar at man oppsøker lege etter 10-12 uker. Noen går kanskje litt tidligere, noen kanskje opp til uke 14. Selv satser jeg på rundt uke 10:) Jordmor har jeg ingen anelse om. Er det lege som henviser dit kanskje? Er ikke alle i byene iallfall, som får jordmor tror jeg:/

Lykke til til deg og til meg! Veldig glad jeg også:-)

Skrevet

Gratulere og takk for svar!

Skrevet

Hei gratulere begge to:O) Bare ring å snakk med legekontore deres da får dere svar på når de vil ha dere inn jeg venter nr 3 og var hos lege i uke 5 og tok alle prøvene og fikk helsekortet mitt.Så ringte jeg jordmor og jeg skal dit i uke 12.

Alt dette varierer fra lege til lege her jeg bor er det vanlig i uke 8-9 å ha første kontroll.

Skrevet

Hei

Var også hos lege i uke fem, er førstegang for meg. Men fikk beskjed om at jeg var så kort på vei at vi skulle ikke gjøre noe.. fikk bare litt informasjon. Hun testet ingenting.. ble nesten litt skuffet.. men får prøve å holde tålmodigheten til uke 10-12..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...