Gå til innhold

Har feber men allmenntilstand topp - i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere, jeg har et dilemma - jenta våkna i dag med 39 i feber, men er i tipp topp form, leker, spiser/ drikker, traller osv, men er litt "tafatt" så det merkes no litt at hun ikke er helt i form.

Vet bhg sier ett døgn feberfri før de kan komme, men kan jeg likevel sende henne i bhg? Når formen er så bra?

Målte 38,4 i kveld før sengetid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seriøst? lurerer du alvolig på om du kan sende?

selvfølgelig kan du ikke det. 38.4 er jo feber det. hun kommer jo til å ha feber i morgen og sikkert... hold henne hjemme iallefall i morgen

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg ville holdt henne hjemme til hun var feberfri. Det er slitsomt for de små å gå i barnehage når de er syke, og allmenntilstanden kan fort bli dårligere hvis de blir stressa med masse unger rundt osv.

Skrevet

har hun 38,4 i feber nå så har hun garantert feber natten gjennom, og kanskje i morgen også...

så da sender du henne selfølgelig ikke i bhg!

Skrevet

Absolutt ikke - syke barn skal ikke i bhg.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun ikke i bhg.

Skrevet

Enkelt og greit nei.. Synes ikke det trenger ytterligere forklaring..

Skrevet

Mitt svar blir definitivt nei.

Vi som jobber i barnehage merker GODT om barna ikke er i form, fra de blir levert, og da har barnet ikke godt av å være i barnehagen, der vi ikke kan ta så godt vare på dem som hjemme.

Skrevet

Fy fader, det er ikke rart det florerer av sykdom i barnehager med den instillingen der. Har det falt deg inn at andre blir smittet? Selvsagt sender man ikke syke barn i bhg. Og ja, de skal holdes hjemme en feberfri dag.

Skrevet

Helt alvorlig, nå må du gi deg.

Selvfølgelig må hun være hjemme .

Skrevet

Jeg signerer Salat her, jobber ibhg og det er ufattelig mange foreldre med slik tankegang som deg..... Vi sender jo unger hjem med feber og dårlig allmentilstand gjerne 2 dager på rad....

Nei, unger skal ha minst en dag feberfri hjemme før bhg/skole Med omgangssjuka gjelder 48 timer etter oppkast.

Skrevet

nei hun kan ikke i barnehagen i morgen når hun har feber i kveld.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke sendt henne i barnehagen. Formen er jo heller ikke topp når du skriver hun er tafatt, men uansett ville jeg ikke sendt en unge med feber i barnehagen.

Skrevet

Hvis bhg sier 1 døgn feberfri og jenta di hadde feber i kveld så kan hun tidligst gå i bhg tirsdag. Burde være et enkelt regnestykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...