Gå til innhold

renselse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge og hvor mye har dere blødd etter fødselen?

Jeg fødte for 4 uker siden. Etter ca 14 dager avtok blødningen, hadde en liten pause, men så begynte jeg å blø igjen. skifter bind flere ganger om dagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødning med blod hadde jeg i grunn bare på sykehuset. Skjedde vel et par 3 ganger de første 14 dagene at det kom blod i det jeg sto opp om morgenen. Men ellers har jeg bare hatt brun utflod. Er 4 uker siden jeg fødte også og nå ser det ut til at den brune utfloden også er i ferd med å gi seg, trenger bare å bruke truseinnlegg.

Men er vel så individuelt dette med blødning og renselse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangsfødende, så hadde jeg mer eller mindre konstant blødning i 6 uker.

Som andregangs ca 10 dager.

Som tredjegangs ca 10 dager, men med litt sporadiske blødninger innimellom (en dag nå og da).

 

Aner ikke hvorfor dette er så ulikt fra gang til gang. Men det har kanskje noe med hvor stort såret i livmoren er der morkaken satt? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er blødningen er litt individuelt. Ble veldig bekymret for jeg leste i en infobrosjyre fra barsel at en etter 10-14 dager kunne blø friskt, men da skulle man bare blø en dag. Men jeg fortsatte å blø. Også leste jeg at etter det skulle renselsen bli brunlig og av og til slimaktig. Sånn har ikke jeg hatt det i det hele tatt.

 

Ringte til barsel, og de ba meg kontakte fastlegen for henvisning til barsel og kontroll. men fastlegen min er gynekolog, så jeg fikk en hastetime der da. Men hun kunne ikke finne noe.. Men sa at hvis jeg fortsatte å blø friskt, så kunne hun skrive ut noen piller som kunne stoppe det.

 

Blødningen har ikke gitt seg, så i går ringte jeg fastlegen min å ba om en resept på sånne piller. greit å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det seks uker siden fødsel og jeg sluttet nettopp å blø. Har vært veldig av og på, men har måttet bruke bind helt ti nå siden det plutselig kunne komme endel blod...

Har hatt litt brunt også, men også vanlig mensen-liknende blod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nå gått over fire uker siden jeg fødte - har vært litt varierende hvor mye jeg har blødd - det var ei stund mer utflod enn blod, men nå er det rødt og friskt igjen - og ser ikke ut til å at det skal stoppe enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg fødte for 8 uker siden og er enda ikke ferdig. Men for noen dager siden økte blødningen igjen og tror kanskje jeg har fått mensen allerede-shit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...