Gå til innhold

kan man bli strippet før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette? har hatt et slitsom svangerskap med oppkast i 9 mnd nå...har 11 dager igjen til termin. Lurte på hvem jeg må kontakte for å bli strippet? evt hva man må si for å få gjort dette? Min JM gjør visst ikke det....

Og kanskje viktigst av alt: fungerer det? vil det sannsynligvis sette i gang en fødsel relativt med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 5 dager over termin og ble strippet på termindato 3 februar og 6februar og jeg sitter her enda uten noe tegn til fødsel:( vet at jordmorene på sykehuset gjør det men vet ikke om når de gjør det:(

Skrevet

Var 10 dager over termin da jeg var hos JM. Hun sa da at de ikke hadde lov til å strippe, selv om hun gjerne ville hjelpe. Men jeg ble strippet på overtidskontroll dag 12 over termin.. og det funka veldig bra for min del.. en halv time senere begynte riene.. 14 timer etter var jeg blitt mamma :)

Men du kan jo høre med legen din..om han/hun vet hvem som kan strippe deg og hva som skal til for at de gjør det..

Lykke til! :)

Skrevet

Da jeg var på fødselssamtale så diskuterte vi å muligens prøve stripping/tøying etter jeg går ut i permisjon. Dette for å se om fødsel setter igang. Her blir det planlagt keisersnitt dersom vekstkontrollen 3,5 uke før viser stort barn og fødsel ikke kommer igang i god tid før termin. Tror de vil vente "lengst mulig" med stripping, men for min del vil det kunne bety forskjellen mellom vaginal fødsel og keisersnitt! Om det virker kommer vel også an på hvor moden man er av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...